Jag är bara...

Trött!

Trött på lögner, stora som små "oskyldga"

Trött i kroppen, trött på att ha ont, trött på mig själv som gnäller, trött på andra som gnäller, trött på halvpsykopater ja såklart även helpsykopater.

Trött på stölder, trött på folk som stjäler andras livsverk, trött på folk som stjäler namn. Trött så att jag vill sova, sova och sova och VILA få ÅTERHÄMTA mig nån jävla gång, trött, bara så in i helvetes trött.

Trött i själen på upprepade tröttsamma situationer, trött på våld, trött på hårda ord, trött på att hamna i situationer jag ej vill medverka i.

Trött på provokationer, provocerande situationer som får mig att göra saker som inte är jag, ger mig minnen jag inte vill ha.

Trött...svinigt jobbigt trött på en lögn hit och en lögn dit...

Trött på att hålla balansen trött på att balansera trött på att vara balanserad.

Trött

Trött på saker som går sönder, saker som förloras, trött på saker som inte fungerar, trött på att jag inte kan få det att fungera.

Trött ganska trött på mig själv faktiskt, trött på att veta att det finns ett vacuum, trött på att inte vilja dit för det betyder att jag känner till det och det betyder att jag vet hur det ör för att jag varit där. I VACUUMET.

Trött på att vara rädd, för en det ena och en det andra, trött på att andra är rädda för mig! löjliga tanke! men sant, det händer verkligen.

Trött på att behöva gå runt på glas för att inte ta plats, trött på att inte få landa, inte fått landa, inte kunnat landa.


TRÖTT

Så in i satans helvete trött på att resa

Resa och resa och vara, bara vara på plats för att någon pekar

Trött på att köpa biljetter, trött på att BETALA biljetter, trött på att inte vara hemma, trött på att inte haft ett hem på LÄNGE.

Trött på tåg. Trött på flyg på båt på resenärer som inte visar hänsyn.
Trött på resa resa resa, lämna, packa, packa, bära väskor, dra slita asa kånka, frysa, hungra, vara trött mitt i natten på nån jävla station. Hundratals mil hemifrån.

Trött på att inte kunna sova när jag vill för jag vill och för att JAG BEHÖVER SOVA I LUGN OCH RO.

trött.

Tröttast.

Skittrött.


.........

Kommentarer
Postat av: Jenny

En kram, tror jag behövs.
Eller tio!

2007-11-05 @ 07:05:44
Postat av: Annica

Jag vill också kramas!
Låt inte någon göra dig illa!!!

Kram igen /Annica

2007-11-05 @ 08:53:09
Postat av: Mie

Jag blev lite rädd när jag läste det du skrivit... Jag kände så igen mej... Förutom i detta med resandet, men annars var det rejäla käftsmällar...
Jag finns här för dej.
Jämt.
Kram!

2007-11-05 @ 19:05:00
Postat av: Prosit

Skickar ett par hundra värmande kramar!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback