Värsta som kan hända

Jag spottar och fräser, hostar och tårarna sprutar.

Jag har fått knäckebröd i halsen. FAN vad ont det gör, det rispar river och stryper mig, inifrån.

Sen tänker jag

Vad symboliserar detta?

Att ej kunna tala, att ej kunna ge uttryck för sina åsikter, att ej kunna framföra sin önskan UTAN ATT BLI DÖMD.

DET

Om något, måste väl ändå vara det värsta som kan hända. Vuxna som Barn.


DÖMER du andra för deras åsikter?

Lyssnar DU på dina barn och tar in deras önskan utan att döma dem för att du berörs personligen?

Lyssnar du på dina medmänniskor, din familj och LÅTER DU  Dem ha sina uttryck utan att för den delen försöka påverka dem?


KAN DU säga, att alla åsikter är välkomna, låt oss sedan göra det bästa av situationen?

INTE?

Varför?

Låter du dina medmänniskor ha Knäckebröd i halsen ?

Eller

Låter du dom harkla sig, spotta ur sig deras önskningar och försöker du ens förstå?


Tycker DU kanske om att ha knäckebrödi halsen?

Jag kan lova, helt baserat på egen nyss upptäckt erfarenhet


DET ÄR FAN INTE SKÖNT



Kommentarer
Postat av: Maria

Jag håller med dig. jag har haft knäckebröd i halsen i flera år känns det som i alla fall.Jag vill inte döma andra människor och jag vill lyssna på vad de har att säga.

Postat av: Jenny

Helt otroligt hur mycket bra tankar man kan få av lite knäckebröd *tummen upp*.

2007-10-03 @ 16:29:25
URL: http://ettmaskrosbarn.bloggagratis.se
Postat av: Lina

I fortsättningen tänker jag inte läsa din blogg! För du skrämmer mig människa! :p För mindre än 10 minuter sedan satt sambon och jag och diskuterade just detta... sätter mig vid datorn och läser din blogg! Jaha, återigen har du redan hunnit ta upp sånt jag funderat över! Men det är viktigt det du säger, otroligt tänkvärt. Som det mesta du skriver. Kram!

2007-10-03 @ 22:52:12
URL: http://www.sequence.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback