Ett nytt kapitel

145301-118



Ett nytt kapitel ska skrivas.

Men vad innebär det?

Och när man tänker efter, hur många berörs egentligen?

Jag funderade en stund på just det där, på hur många som berörs, och när jag lägger mina tankar åt det hållet inser jag, makten av förändring.

För tänk

Om detta inte skulle ske

Så skulle något annat ske

och

Likväl


vad som än sker


så påverkar vi otroligt många andra individer, som ett virus i en adressbok, så sprider sig effekten av mitt beslut, ett endaste, litet besut, den dagen vi sa JA.

Och så är det och så blir det,

Så tänker jag vidare

Är det mitt ansvar att tänka för andra, är det jag som ska hjälpa hur andra berörs?

Inte

väl

Alla får ta ansvar för SiG, bara jag kan ta ansvar för MIG.

eller hur.


Jag ser delar av allt som fogas samman men likaså bryts ihop, bryts samman och söndras.

Vänner som försvinner, vänner jag trodde jag hade som berördes, som av effekten av beslutet trängdes undan, valde att gå, åt andra hållet.

Effekter som oväntat, leder mig åt än nyare håll att vandra, gå på och tänka i, i banor som jag i min bekvämlighet aldrg trodde jag skulle behöva bry mig om.

Men ändå

Effekterna kvarstår, och dessa får man ju ta, såklart, vad göra liksom?

Om valet vore annorlunda och vi bestämt oss för NEJ

Hur hade effekten fortskridit då?

I sin vanliga rytm och takt med sin vanliga vänskapliga jargong och där under ytan, alltid kokande en bit av falskhet och hopplöshet som sa, om du gör ett annat val vänder jag dig ryggen.

Nja. Jag undrar jag.
Om det inte är lika så väl och lika så bra

Att bara följa livets ström, följa flödet i händelserna och vara nöjd med mina beslut som jag faktiskt tar själv för att jag vill så.

Och så får det förbli


TROTS


Effekten


och alla som berörs


För nog får det väl ändå vara


Upp til var och en

När jag nu skriver det här nya kapitlet i mitt livs bok

Om folk vill vara huvudpersoner,

Familjemedlemmar

Vänner

statister


eller



INTE ENS med på scenen som vi spelar på


våra spel


som i ovan nämnda ROLLER

Istället för att

bara vara

Vem vi är

och trivas med det.


Därför sa jag JA


För att jag trivs med det


Och effekten.....den effekten det skapar....

Är inte....för mig att bry mig om.

För jag har sagt JA

Till ett nytt kapitel

I MIN BOK.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback