Katt, Kaffe och kel.

Morgonen kunde varit bättre, så är det ju alltid när jag inte är där ...

Långt nersjunken i skinnsoffan med kaffe i ena handen och en kelig kattsjäl i andra samt datorn i mitten, med flera timmar på mig att vakna och bara lugn...

Då är livet ganska ok.

Dagarna har varit ok, mer än ok, Kalmar och Öland är så vackert på våren, när vintern knappt lossat sitt grepp men våren kommer och säger, undan! Här kommer jag!

I dagarna ska jag göra en lång resa, inte bara Geografiskt. Även socialt och mentalt.

Jag har dyrbar last med mig på resan, någon mycket värdefull, några får jag säga till och med, och det är bara den ena jag tar med tillbaka.

Det blir bra, allt blir bra, det gäller bara att vänta tills allt faller på plats, allt måste få ha sin tid, som kugghjul som ska vänja sig, oljas och passas in i varandra, tiden har sin gång men det är inte alltid smidigt för det.

Att vänja sig.

Just i detta nu har jag vant mig, en liten bit till.



*


Kommentarer
Postat av: sjuksyrran

All lycka på din resa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback