Kärlek

För mig är kärleken sann.


Den döljer ej.


Den visar bara.


Den finns här alltid.


För den som vill ta för sig.


Då Kärleken ej kan gömma något.


Bara vara ärlig och sann


Kan jag ej heller tro annat


Än att sanningen alltid är den rätta.


Och kärleken ska visa vägen


Genom det orätta och det osanna


Så jag håller fast


Tyst och stilla vid min tro


Om det är meningen så


Så hamnar jag där till slut


Vid mina drömmars mål


Av rättvist seende och sägande


Att alla och envar


Har sig själv att döma


I orden de använder


Orden de ger och sprider


För att låta andra växa


Men först och främst


Se om sitt eget hus


Sin egen boning där själen finns


Där själen behöver ro för att fylla ut


Skalet som är bilden av mitt jag


För att jag ska trivas och må bra


Behövs det så och så för alla


Som vill leva i Harmoni


Med varandra.


Tro på dig! tro på oss, använd endast ord du själv vill höra.


Använd endast ord du själv vill få.






Kommentarer
Postat av: nicole&michelle

ha en bra dag , kolla också min blogg :D

Postat av: Månskugga

Det är en livsvisdom. Behandla andra som du vill bli behandlad. Ge mer än du får. Och förvänta dig aldrig något från någon annan. Får du, gläd dig. Annars, bara gå vidare. /Månskugga

2008-08-23 @ 12:24:30
Postat av: Wynja

Så bra skrivet! Jag anammar gärna raden "använd endast ord du själv vill få", Klokt, Vackert! Tack! // Wynja

2008-08-23 @ 17:27:11
URL: http://wynjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback