2008 - 2009

Livet


Året som gick och livet i sig. Så var det klart. Ett år ligger bakom mig som en souvenir, ibland märkbart som en ballast, ibland lätt att bära.




Det har varit ett tungt år. Slitsamt, märkbart ihållande slitsamt, men också ett glädjens samt sorgens år.


Processer som skulle synas i sömmarna, startade projekt som skulle granskas och ses över, prövas och godkännas, det Orangea året, ÄNTLIGEN är det slut, det har satt sina spår.


Edith föddes. Det var för mig den största händelsen, en fantastisk liten livsglad flicka som visar oss varje dag hur livet bör levas. Det räcker att titta på henne, studera henne en kort stund så vet jag vad jag behöver just nu. Oftast är det vila. Edith är en cool typ, en säker individ, lugn men fast i sin övertygelse att Universum snurrar runt henne. Hon bara  vet. Och vi får vackert följa, det blir inte ens några diskussioner.

Visst..vi provade att säga emot. Det la vi ner.


Edith vet. Vi gör.


År 2008


Jag tog beslut detta året som gör och ger enkelhet fortsättningsvis.


Succén med kurserna var total, om igen flera gånger har jag skrivit, Yes! Där satt den! Mycket eftertänksamhet och städande av onödig struktur har också tagit plats.


Jag sökte sedan många år ett projekt för Moder Natur att bli delaktig i, Flaminiafonden blev resultatet av detta sökande, arbetet här kommer aldrig att ta slut. Fint! Jag vill ge tillbaka till vår jord samt till våra hästar som berikar vår planet, något för att jag fått nyttja deras resurser hämningslöst.


Lindmetoden är stark, den är strukturerad, välplanerad och i bruk, sommaren 2009 blir startskottet för denna kompletta, holistiska energi-balanseringsmetod. Boken "Lind" släpps i samband med första utbildningen.


Equibalance är på kartan igen, i allra högsta grad som mitt, min energi, mitt görande, min filosofi, precis som jag, jag jag skapade det en gång lever det kvar och från mig kommer det nu en samlad skrift i ämnet. Cadmos är förlaget som ger ut boken om funktionell ridning och min syn på saken. Historiskt! Fantastisk känsla att få ha en liten microdel i ridningens historia, en hur när och var - bok som är både lättläst och inspirerande. Hösten 2009 är min ego - tid, när min fina ridhandbok äntligen tar plats i hyllorna.


Insikterna har haglat detta år, då tålamodet har prövats, insikter som om igen lett mig till min eget inre, min egen styrka i mitt görande och många !aha! "Det var så det var"


Många människor har färgat min väg, människor som berört, stulit, kopierat, inspirerat, trakasserat, filosoferat, älskat, hatat, lärt, försvunnit, kommit, stört, stannat, flyttat, ändrat, modererat, hjälpt, organiserat, bjudit, fått, tagit, och så massa vidare..


Människor som lämnat avtryck och människor som visat på hur vilse jag varit ibland, fått mig att söka mig tillbaka till min egen väg igen. Många namn att nämna, men, det behövs ej, ni vet vem ni är.


Michi o Ingrid flyttar till Sverige. Detta har jag knappt förstått än. Midas kom tillbaka, tillsammans med den kloka Indigo. De visste hela tiden. Det är när man ser det såhär lite i efterhand .. ganska häftigt att se alla beröringspunkter, hur allt synkroniseras efter hand. Vad som ska komma ur samarbetet med dessa två fantastiska kvinnor, det kan vi bara ana.


Beröringspunkter är väldigt intressant, vi går i cirklar, rör oss i cirklar, allt går och kommer tillbaka, energins väg är otroligt simpel om vi lär oss att följa dess struktur kan vi snart se mönster, som hela tiden binds ihop med andra mönster som i sin tur binds ihop med andras mönster och så är plötsligt nätverket ett faktum.


Allt kommer tillbaka, och vi kommer tillbaka till allt. Ett faktum.


Vi kommer mer och mer att förstå vikten av vårt ursprung, Vår ursprungsplan är den delen av oss, vårt Vi och vårt jag som vi behöver analysera, undersöka och framförallt förstå, för att få en klarhet i vem vi är varför och hur vi ska hantera oss, må bra i oss och gå vidare framåt på vår livsväg.


En annan intressant vinkel är..att jag ser människor kopiera mina mönster. En ren miljöfaktor eller ett Litet jag i deras försök att jaga plattformar och struktur som redan beprövats? Vad kallar ni kära läsare denna sortens individer? Mina tankar går lätt till Vampyrer, även om jag ogillar det ordet starkt, Kan jag inte låta bli att slås av likheterna. Energi som jag jobbat för, jag skapat, jag förberett, kommer någon annan och tar över, kör som sitt eget och helt utan skrupler, skryter med!


Märkligt. Men, låter enkelt, undrar bara hur deras karma ser ut? Hur slår sådant tillbaka?


Händer det en gång, så..ja ok, men 5-6 gånger, helt uppenbart och de försöker inte ens dölja det! Intressantast i alla fall är när dessa tre individgrupper sedemera slår sig samman i ett samarbete..då kanjag inte låta bli att skratta rakt ut, varsågoda kära Ni, jag bjuder på det ;)


Jag är jag. Ingen kan stjäla min hårddisk. Vi är inte där i vår utveckling än, och Ni kära vänner, får allt nöja er med att vara billiga kopior, hur man nu kan vara nöjd med det. Men, vissa kräver ju inte mer.


Happy New year! Jag höjer mitt glas, som förvisso endast i skrivande stund innehåller avslagen Coca Cola, men värdet i min skål till er kan lätt utläsas i densamma.


Att skapa sitt liv. Det har vi gjort alla fram till nu, vissa med eget blod svett och egna tårar, andra genom att stjäla och kopiera, och vissa nöjer sig helt enkelt med det som skapas till dem, vi är alla olika, jag är drivande, ledande, skapande, kreativ och väldigt, väldigt, givmild.


Jag ser människor på min väg som utvecklas, hittar sina jag, ser sig själva i nya ljus, avslutar gamla dåliga mönster, skapa nya bra, startar egna företag, avslutar destruktiva relationer, allt detta och ännu mer genom att följa metoderna från "Lind"


Detta är på samma gång såklart, häftigt, skrämmande och fantastiskt smickrande. Jag ser att det händer, jag läser, ser och hör om alla och allas resultat för att de följt den vägen de funnit på en av mina utbildningar och att få vara i den positionen är mer än vad jag kan beskriva i ord, så när jag ser på det såhär från mitt perspektiv, ser jag att även ni som stulit mina koncept och använder dem som era egna, era elever följer den energi som jag gett ut, alltså, mina ringar sprids och min filosofi, min livsfilosofi används av så många fler än vad någon kan räkna.

Konstigt jag höjer mitt glas då? Nej, det borde innehålla dyr Champagne som tack, för visst! Jag tackar, för all UPPMÄRKSAMHET jag och mina metoder får. Skål igen!


Men nu gillar jag inte champagne, till min mans stora förfasan, men jag gillar såklart att bli bekräftad och det kan man ju lugnt säga att jag blivit och blir. På alla sätt.


Har jag då ett perfekt liv själv? Jag skrattar till när jag tänker på det, så många sådana frågor jag fått, och så många gånger jag hört, "Men hon är ju bara en helt vanlig människa"


Ja?


Ne mitt liv är inte perfekt, den dagen blir min sista dag och då uppgår jag i den vita nivån för att aldrig mer behöva träda ner på jorden igen. Så enkelt är det.


För att undervisa och för att kunna lära ut något måste man skapa och skaffa sig erfarenheter, annars skulle mitt liv ej ge möjligheter till vare sig lärande eller givande av lära. Hur skulle det se ut? Om fröken inte hade något att säga?


Nej, såklart, vi har alla våra umbäranden, så och jag, för att förstå livsmönster måste man ha upplevt dem, för att hjälpa andra att räta ut den krokiga vägen måste jag ha rätat ut min egen först, är det inte egenupplevt, är det inte möjligt att lära ut. Genuint.


Därför förundras jag också, hur man kan lära ut någon annans lära när den inte är i sitt eget jag, på den egna livsvägen skapat och i den egna konstruktionen befäst som en sanning, upplevd, genomlevd och fastställd. Lycka till....liksom.


Nåja, mina ord är nu många och jag vill inte bli långrandig, jag vill hylla det kommande året genom att tacka för det som gått, Orange blir gult som snart ska bli grönt. Och jag längtar.


Min längtan är stor och min strävan likaså. Mina planer att vara hemma mer blir ett faktum och mitt skapande kommer att öka lavinartat, det blir fler böcker och mer "Lind" Det blir lektioner i eget ridhus och det blir Ridning för egen del. Det blir fler resor till värme och det blir mycket mer familj. Min Familj. I lugn o Harmoni.


Lugn. Och Harmoni. Samt. Kärlek. Samt Överflöd av allt det jag önskar. Just Nu.


Min  beställning till Kosmos är enkel. Jag önskar att allt det jag önskat nu tar form, på för mig allra bästa vis och kommer till mig när jag som bäst behöver det.


Mitt liv är och ska vara ett flöde av goda ting, positiva upplevelser, starka vackra fina känslor och glädje, lycka samt mångfald.


Uplevande, resande, trygghet, säkerhet, sundhet, rikedom, kärlek, styrka, kreativitet, sinnen, struktur, lugn, balans, energi, medvetenhet, ALLT på en och samma gång!


TACK ALLA SOM FÖRGYLLT MITT 2008!


Välkomna åter i mitt liv. Välkommen åter, mitt liv.

























Kommentarer
Postat av: Ingrid&Michi

Wow... :-)

Looking forward to 2009.

HAPPY NEW YEAR!!!



The girls ;-)

2008-12-31 @ 15:18:07
Postat av: M&I

:-)



kram!





2009-01-01 @ 10:28:40
Postat av: kats

mkt intressant ... jag har ju varit på några av dina kurser för länge sedan :) en medialutvecklingskurs... vi pratade om olika nivåer...å nu när du tar upp det... så kan jag fråga... hur många olika nivåer finns det? Vi pratade mkt om det på kursen och om jag minns rätt... så hade du själv upplevt ett antal som jag inte minns... OJ vad jag svammlar på... men det är så himla intressant ....



Ett gott nytt år och jag önskar all lycka och framgång.



kats

2009-01-01 @ 13:57:40
Postat av: Emelie

Gott nytt år. Tack för att du är en av inspirationskällorna i mitt liv. (Skulle inte få för mig att kopiera något, utan nämner källan om det är något jag tar till mig som jag tycker är klokt.)

Håller med dig om att 2008 var hmmm händelserikt, givande och tagande. Påfrestande.

Fick för mig att jag skulle gå i kyrkan på julafton. Det var mycket lugnt men samtidigt en närvaro av många, inte bara de som satt i bänkarna kändes det som. Dagen efter hände något efter att jag varit ute och dansat med ett par kompisar.(Jag körde så ingen dricka för mig).Såg en grej som tog lite i hjärtat men när jag på väg hem var det som om någon sa till mig att det är lugnt, det kommer ramla på plats. Har känt länge nu att 2009 är det något som kommer hända. I positiv bemärkelse. Eller kanske inte ens bara en sak. Utan mycket.

Som sagt. Gott nytt år.Tack för ord som får en att tänka till.Lära sig se mönster.

Hoppas du fick en bra start på året.:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback