Ibland fördelar

Ibland nackdelar...

När flera i familjen fyller år samtidigt...

När barnen är små är det lysande, pengar sparas och släktingarna behöver bara lyfta ändan ur vagnen de få gånger det blir kalas.

Vi hade 4 ! på samma vecka när jag bodde hemma, ibland firade vi 3 av dem på samma gång. Ibland 2 av dem.

Sedemera firades de om inte samtidigt så väldigt närliggade, eller så fick man sina paket när den andra ändå höll kalas.

Detta har ju alltid funkat!

Senare splittras ju alltid familjer hit eller dit och på något sätt rinner traditioner ut i sanden, nya familjer bildas och nya traditioner skapas.

När man blir äldre och planerar på olika håll kan det hända att man krockar i sina tankar, planerar samma helg etc, då är det ju inte lika kul längre.

Nu har det hänt här och det tråkiga är att jag KAN inte klona mig, hur gärna jag än vill, men det funkar inte så.

Så..nu ska jag bli firad själv med vetskap om att jag sviker en familjemedlem som planerat något helt annat, trist tråkigt och ledsamt.

Kan man ha delad vårdnad om födelsedagar?

Jaja...livet traskar vidare, pipen har sovit gott i natt efter att ha hållt cirkus igen klockan 3. alltid samma tidpunkter....phu. Jag somnade med blött hår igår, vilket ju är en gyllene regel att DET gör man inte när man har DET håret jag har, så...jag kan skrämma slag på vilken dåre som helst nu på morgonen, kanske skulle investera i en plattång modell gigant?!

Katterna var förnärmade när jag öppnade köksdörren i morse, de rusade in båda två och kastade sig på sina lådor, oups, de hade varit utelåsta, undrar vilket de var mest sura över, avsaknad av toa eller mat! de är ika tjocka båda två....


Livet i stan har inte förändrat sig...

Vi bor mitt på en skådeplats, idioter som gastar oavsett tid på dygnet, andra som gör tokigheter och några som gör annat. Helt galet ibland men att lägga ut pengar på att gå på teater är meningslöst, här händer det grejer hela tiden.

Tur att det endast är en busstur på 20 minuter mellan detta och friheten, luften och tystnaden.

Kaffet smakar äntligen bra igen, smaklökarna börjar rätta till sig, dofter är inte lika vidrigt längre, illamåendet borta för det mesta och huvudet liiite mer strukturerat, jag kansk rent av håller på att bli mänsklig igen.




*








Kommentarer
Postat av: Mie

Ehhhh... Kaffe smakar bra??
Kaffet smakar sämre och sämre.... Nackdelen med att sluta röka... Nyponte är gott!!

2008-02-13 @ 09:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback