Med solen i ansiktet

Så skönt det var, så avkopplande, så mycket jag är tacksam för!

Egentligen öppnade jag min blogg idag för att skriva detta inlägget, om glädje, värme, gemenskap och att våren är på väg.

Solen lös oss i ansiktet igår, vi hade möjligheten att sitta ute med vårt kaffe, efter mockningen och bara njuta, av djur och natur, värme och havsvindar, det var en underbar stund, något att plocka fram i de annars vanligtvis grå dagarna.

När vi sedan gick för att åka hem hade vi solen i ansiktet vilket de lätt röda kinderna vittnade om på kvällen. Underbart!

Jag hade också tänkt att skriva om livet, liv som spirar och växer, när det blir så påtagligt att man kan känna små puffar av liv på sin insida.

Tänk vad ett samtal kan dra ner en, tänkt vad ord kan såra, tänk vad människor kan prata utan att ha en aning.

Föregående inlägg är skrivet i besvikelse, över människors dumdristighet och minimala förståelse för andras väl och liv.

Jag släpper det....tar fram känslan från igår, med solen i ansiktet vänder jag mig mot det mål vi har för i år, LIV ...ett nytt liv...som med RESPEKT ska få se dagens ljus och som ska få födas..


Med solen i ansiktet....!


Kommentarer
Postat av: kats

:-) men vad härligt... om jag tolkar dina ord rätt .... grattis till bebisen:-)) underbart för er alla. underbart att få bli mor när man är mogen kvinna, om du förstår hur jag menar... en stor kram och lycka till

Postat av: Catarina

Fortsätt att vända ansiktet mot solen :)

2008-02-11 @ 11:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback