Ögon Blå

image172


Ögonen är själens spegel.

När jag ser in i ögon ser jag så mkt mer än vad personen har avsikt att visa.

Det kan inte alltid hjälpas, informationen flödar.

Precis som för dig och för oss alla andra, som befolkar denna jord, vi har den förmågan att se, se in i varandras ögon och läsa av vad du som person egentligen vill, tycker känner och säger.

Vissa ögon är mer framträdande än andras, när jag var liten delade jag upp individer i grupper efter ögonens färg, form, glans, tillgänglighet och aktivitet.

Konstigt kan det tyckas, men kan det vara så att jag bara var ett uppmärksamt barn? Eller hade jag redan då den dåliga förmågan att sära på människor, dela upp individer enligt ett mönster som VI MÄNNISKOR egentligen gör utan att tänka på det ... denna förmåga som sedemera kan växa sig till att se andra skillnader hos människor och som kan eskalera till den negativa varianten, rasism.

Var går gränser egentligen?

Hur mycket stoppar vi våra barn, styr våra barn, hjälper dem att förstå VÄRDET av olikheter istället för att klandra, förnedra förstå de som är olika oss, dig, mig,..vem är förresten....VI ?



När jag ser in i ovanstående ögon, som förvisso inte tillhör en människa dock en klok liten hund, ser jag oändligt, jag kan se Universum samtidigt som jag kan se frågetecken, obeslutsamhet, undran och som sagt,samtdigt klokskap, visdom och miljoner år av utveckling, eller som det kanske blev...

INVECKLING



Tar ni vara på stunder,Ögonblick?


LÄR ni er av de små sakerna eller förväntar ni er hela tiden att det ska komma mer? nytt?

Ser ni in i andras ögon för att försöka förstå eller gör ni det för att döma?

Välj själv, ni skapar ert liv själva, det går inte ens att skylla ifrån sig längre.

TRIST VA?


*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback