Alla dessa Terapier

Morgonens irritation handlar om presentationer och terapier. Senaste trenden spås vara den ryska spikmattan. Ok.


Intressant.


Om den nu hade kunnat presenteras ordentligt.


Stackars tafatta tjejen i frukostprogramet som skulle introducera detta ryska påhitt var lika talförd som en död gråsparv.


Fick ni som såg det ut något om denna tingest?


Nej tänkte väl det.


Ursprung? Historia? Effekter? (Inte bara att man kan må illa, (det gör man av alla Terapier som överdrivs) Tid för användning? Kontraindikationer?


Jaja den kostar runt 600 kronor, det fick vi reda på i alla fall.


BEHÖVER vi alla dessa grejer som poppar upp på Marknaden?


Ja, och vet ni varför?


För att:


Vi förstår inte att det är vi själva som är källan till vårt eget läkande, vi förstår inte eller vill inte inse att inom oss har vi alltihop som behövs för att leva ett friskt, hälsosamt liv, vi förstår inte att den enda som kan läka oss är vi själva, och, vi förstår inte att det enda vi behöver för att må bra är vår egen


MOTVATION!



Alla dessa substitut,redskap,hjälpmedel existerar endast för att vi inte tror på den viktigaste av alla, nämligen vår egen fria individ.


DU är bara EN TANKE ifrån ditt eget fantastiska mående.



Vad väljer du att tänka?




I övrigt tror jag att den ryska spikmattan blir lika poppis som tofflorna med egen inbyggd zonterapeut, upp som en sol och ner som en...spikmatta?






Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej Carola!
Jag brukar läsa din blogg lite då och då, varför då? Jo för att ibland är du så klok, så inspirerande och då tar jag till mig. Som detta inlägget. Tron på sig själv och kraften inom sig själv. Det tilltalar mig. Hoppas hitta dit en dag själv, jag provar mina stigar... Önskar det fanns en manual. Motivation skriver du. Ja.
Hur bygger man motivation? Viljan räcker inte.

Hm, ja intressant.
Tack!
Nickan, kalmar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback