Statistik

Det känns som att spionera på sig själv.

Det känns som värsta Sherlock - stunden

ca: 10 minuter varje morgon och nyfikenheten är stillad.

"VEM är det som klampar på min bro?"


- Jo det är lilla bocken Bruse-


Hm..Ibland är det mer än så.

Vad jag talar om?

Min hemsida.

Jag har förmånen att kunna läsa precis statistik då mitt webbhotell tillhandahåller denna tjänst och det måste jag säga..är lite kul *s*


Massor av olika länder men inte bara det, människor jag aldrig trodde skulle sitta o lusläsa MIN sida, månad efter månad, massor av gånger!

Intressant.

Men fortsätt gärna, jag är idel öga.

Vad tycker ni om statistik?

I övrigt ogillar jag det skarpt, när det kommer till övervakning av samhället, då tycker jag mest att det är äckligt. Sliskigt.

Statistik är ett tråkigt ord men  blir  kul när man själv har nytta av det.



Så...dagens fråga är..vad tycker just du om statistik?





*





Kommentarer
Postat av: kats

statestik är på gott å ont... kan vara bra och rolig läsning:-) men ack så tråkigt och missvisande i vissa sammanhang..



hoppas du mår bättre idag å att du fått hjälp framförallt.

2008-07-21 @ 09:11:22
Postat av: Emelie

Hej. Brukar inte heller gilla statistik i vanliga fall. Men nu blir man liksom beroende nästan, när man har bloggen. Snart går man nästan in för att kolla hur många som varit inne. :)

Ha en solig dag

Postat av: Jenny

Bara för det var jag tvungen att kolla min egen statistik, både på blogg och hemsida. Intressant att så många orkar engagera sig.



Sånt här är helt ok, men som du skriver, när det kommer till övervakning är det inte acceptabelt. Tycker jag. Framförallt inte när det gäller enskilda människor.

2008-07-21 @ 12:33:29
URL: http://http
Postat av: Jessica

Jag håller med Jenny där,är nyfiken på hur många som läser.

Anledningen till att jag läser just din blogg emellanåt är att du skriver saker som får mig att änka efter. Det är lärorikt. Tack, och fortsätt så =)//Kram

2008-07-21 @ 18:10:19
URL: http://christerdotters.blogg.se/
Postat av: TP

Visst är statistik läskigt, man har verkligen möjlighet att vända och vrida på siffrorna så att man får fram precis det man vill...



... det är bara att välja och vraka, och vinkla, och hepp-svepp så kan man bevisa nästan vad som helst...



Jag har mutat in en liten yta på internetet för en egen blogg, men har inte kommit till skott med att fylla den med något. Hade tänkt det som en fotoblogg. Tiden räcker liksom inte till. Så ännu så länge har jag inte haft möjligheten att kolla någon statistik... ... fast å andra sidan skulle jag kunna konstatera att enligt statistiken är min blogg tämligen ointressant - INGA BESÖKARE!!! :O ;D



Din blogg har sådan skön blandning av struktur/avsaknad av struktur och den får tankarna att snurra några varv extra.



Ha en bra dag! Kram, TP

2008-07-23 @ 09:07:53
Postat av: Mats Hjältman

Hej... Jo, statisktik är kul - det är ju den vetenskap som bevisar att står man med ena foten på en het kokplatta och den andra i en ishink - ja, då har man det rätt bra i medelsnitt!!!



Lyckönskningar till er alla, och särskilt då lilla Edit förståss!



// Mats

2008-07-28 @ 09:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback