Beställning från Kosmos.

Lite skämt, lite allvar, fullt möjligt.


Jag har sett det med egna ögon, upplevt det i mitt eget liv, det går att "Beställa" allt man vill ha.

Frågan är bara HUR man beställer och att man är riktigt SÄKER på vad man vill ha.

Det är det finurliga.

Ibland funkar det direkt. Ibland sitter det som värsta champagnekorken, något i vägen och trotsar min öskan, för att sedan PLOPP bara ta fart och ta plats!

Jag har en del på min lista nu.

Förändringar ska ta plats.




*


Förövrigt


*

Jag Älskar mitt arbete. Varje gång jag kan ge något till en häst känner jag hur värdefullt mitt skapande är.



I en kombination av mognande tankar bestämde jag mig för några år sedan att sluta med mitt terpaiarbete vid ca: 40 års ålder.

Vid närmare eftertanke känns det som om livet skulle kunna ta slut om jag inte fick göra det jag kan, det jag levt så länge för att uppnå. Harmoni i min arbetssituation.

Tankar om att ändra inriktning föresvävar mig såklart, jag tror det är ett av livets alla irrgångar, att det kanske, därborta någonstans vid horisontens slut, finns allt det som jag så innerligt drömt om.

Eller är det så enkelt...så otroligt simpelt i sin struktur, att allt jag önskar finns precis just här och nu, i detta NU som kallas mitt liv.

?


Jag beställer från kosmos.

Dagens beställning lyder som följer:

Lugn.

Jag och bebis behöver lugn, för att inte hon ska skadas och för att inte jag ska rasa neråt.

Lugn.

Stillhet. känsla. Harmoni.

Precis det jag upplever mitt i mitt arbetstillstånd, precis just i den stunden när jag känner att jag, lilla enkla jag faktiskt bidrager till just Lugn, stillhet, balans.

Just så.

Just nu.

Min önskan.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej.Håller tummarna för att allt ska vara bra med dig och bebisen.Läste detta inslaget i torsdags då jag precis hade fått lugn och ro i min lägenhet efter min brors studentskiva.Som var mycket trevlig och glad. Jag var urtrött och när jag blir så trött kommer tankar som gör ont och sårar. Förbannade pojk rent utsagt. Fick en rejäl flashback som hade att göra med en liknande situation och blev ledsen. Plötsligt när jag låg i sängen så pep det i telefonen och jag fick ett sms som inte sa mycket men som gav mer. Som senare på kvällen gav en lugn famn att sova i och som gav en helmysig fredag. Tänk att det bara kan ramla in så. Nu är dessvärre famnen lite onåelig och önskan från kosmos är inte på min sida idag. Men ja du har så rätt att det kan hända.

KRAMAR Emelie

2008-06-10 @ 18:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback