Tyst Stad

Det är nästan så att man lyssnar efter ljud..

Hur kan staden vara så tyst?

Midsommarfirandet..såklart...och "alla" är på landet...


Tystnaden är verkligen tät och total.

Igår hade vi årets lataste dag, det var vi rörandes överrens om.

Men..det blev en liten cykeltur och glad är jag idag då jag inte har det minsta ont av det, bara lite stel men det kanske inte är så konstigt.

Nästa vecka går vi in i vecka 34, så, i morgon är det dax för sista inplanerade Ultraljudet. Spännande...

I morgon är en viktig dag på många sätt, jag kan bara hoppas på det bästa.

Busungen har hållt mig vaken ganska mycket i natt, hon hade den osmaken att vända sig uppåt igen, bara för att konstatera att det inte var bekvämt (Nej men Daahh!! )  Och sen hade hon fullt sjå att vända sig tillbaka och på plats är hon inte än, nej tvärsöver ligger hon o drar i tårna som om det skulle hjälpa.

Och Nej, det är INTE skönt kan jag meddela.

Det är dax nu..slutspurten är nära...skötbord, hörna för hylla med diverse grejer, oljor, blöjor, små kläder, tvättbalja, tvättlappar, zinksalva.etc....  mycket ska donas med och jag börjar känna nu att jag vill ha det klart.

Vi hittade en superfin lift till vagnen, nästan samma bruna färg som Lejonvagnen har på insidan, där kommer hon att sova tryggt, i sin egen lilla jordhåla. Brunt är ju den bästa färgen att sova i, sedan lite längre upp i åldern är rött, nästan mörkt blodrött lugnande, och, gissa vilken tur vi hade då att kombivagnen vi köpte hade mörkröd sittinsats *lycka*

Tänk om det blir en pojke, sa Simon igår..ja du haha..det var en av tankarna jag höll i igår...vilket sammanträffande, vi tänker ju sällan samma saker *skratta*

Ja tänk om, tänk om läkaren i Danmark har fel...jaja...det är ju bara en världslig sak i så fall, då är det ju bara att packa ner de rosa kläderna igen och lika glada kommer vi att vara ändå..

Tänk vad hjärnan överarbetar sig på konstiga tankar just nu.

Jag har tom. drömt att jag födde en Jack Russelvalp, och det kan jag ju säga att jag VET att det inte blir *s*

Midsommarafton var superskön och lugn för oss.

Stora dottern hedrade oss med en blixvisit och Simons kompis kom förbi och spenderade eftermiddagen med oss, trevligt, lugnt, lätt.

Vi hade hört på förmiddagen att stången var rest i parken så efter allt ätande knatade vi dit för att inspektera den, men vi har nog missat vilken park den var rest i för inte var det den vi var i, här fanns mest utslagna midsommarfiranden i ett myller typ överallt.

Så..

Det blev en öl halvvägs hem igen för männen medan jag o Texas solade oss i kvällssolen, sen gck vi hem och stöp i soffan.

Jag tror jag smittar Simon med mitt sovande, fast det är ganska bekvämt att ha liknande rytm, till det måste avslöjas att JAG var uppe först idag :-)

Så var det då Söndag, en riktgt Söndags Söndag, vad göra en sådan här dag?

Fortsätta kolla annonser efter skötbord, hyllor, och annat smått. Gå igenom de sista babykläderna, skriva klart listan på vad som finns kvar att handla, etc.

Jag är lite uttråkad av regnet, stranden lockar och jag hade gärna lapat lite sol några timmar på Ribban, mend det känns som en Utopi för tillfället.

Nåja, det finns alltid något att göra, vi är knappast sysslolösa - egentligen.


Ha en skön Söndag Alla!



Kommentarer
Postat av: Charliee

Ha en skön söndag du med.

Kram/Charliee


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback