Jag minns.......

När stora flickan var liten. Hennes tro på saker och ting var enkel.

"Mamma jag tror på mig, inget annat är lönt"

Tänk så kloka barn kan vara.

Så en dag frågade hon varför barnen i hennes dagisgrupp trodde att regn var Guds tårar...

Tja sa jag, för att det kanske är så?

"Nej men mamma sa hon då, regn är tårar från den som är ledsen ju"


Idag som skrivet, för en stund sedan, är det mina tårar som faller.

Varför vet jag inte riktigt.


Känslor, sådant som känns, gör ont, saker man minns, känner...

Inte bara en lång dag idag. Även tung.


Vad är sanning?





Kommentarer
Postat av: Jenny

Sanningen är den tro man själv har, eftersom det alltid är en själv som sitter på just, sanningen. Det man vet, det är sant.



Du vet var jag finns.

2008-05-17 @ 16:21:08
Postat av: kats

känns som du behöver en stor kram nu....

håller med .. sanningen är den tro ma n har själv.



kram

2008-05-18 @ 07:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback