Kaffet porlar

Jag har sovit sådär i natt. Krampen har kommit för att hälsa på i min kropp. Än sätter den sig här, än sätter den sig där, men kramp någonstans det har jag nästan hela tiden.

Musklerna drar ihop sig, stoppar blodflödet och bara krampar tills...de släpper!

Smärtan är olidlig.

Jag blir mest orolig när det är "Inuti" för nära lilla gumman, benen är en sak, detgör helveteiskt ont men det kan inte skada henne.

I dag ska Simon och Moa hämta en vagn i Danmark, tro mig om jag säger att jag kommer att se det som en förlust att inte få vara med o se när de kör Lejonvagnen för första gången, det är verkligen en miss...

Lejonvagnen är årets fynd, vi väntade ganska länge för vi visste att den skulle komma, precis en vagn vi ville ha.

1960

Året känns inte så bekant va?

Brio fanns redan och producerade redan då fina vagnar.

Vagnar nu är...ett paket plast för 7000:- !!! Aldrig i livet säger vi båda, det skulle vi aldrig lägga pengar på.


Så..

Vi hittade en Lejongul kombivagn med en röd sitt-insats från sent 60 - tal i nyskick!

Den har stora hjul och är sååå vacker!!!

Och såklart ska en Lejonflicka ha en lejongul vagn....fattas bara.

Igår fick jag en skydds-sten av Trixie, den ska skydda mamman och barnet från dålig energi. Det var när jag mellan kurs och föredrag låg raklång på hennes soffa.

Tack sa jag o la stenen på magen.

POFF

Så vaknade gumman och sparkade till så hårt att stenen flög av!!!

Vi skrattade gott och jag la tillbaka den.

Poff - poff.

haha

Jag fick ta bort stenen igen. det gick inte för sig - alls.

På kvällen i horisontalläge igen tog jag stenen och höll mot magen. Gumman hade sovit sig igenom föredraget och sov än.

JJJäääklar vilken cirkus det blev!

Stenen fick avlägsnas genast och efter en stund somnade hon igen.

Tänk att jag kunde kittla henne med en sten utifrån *fniss* ganska häftigt.

Idag ska regnet vara över, skönt, vi behöver lite värme såhär sista dagen på kursen, för ett varmt avslut.

På det hela stora sammantaget har jag lärt mig massor på denna resan.

Det största jag fått insikt i IGEN- Är hur viktig mamman är för barnet- ända upp i vuxen ålder, tänk vilka trauman som kan skapas då föräldrar inte är just vad de ska vara-. föräldrar.


Snart är det Tisdag.


Det blir en jobbig dag.



*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback