Sandviken klockan åtta

Kaffet är så gott som avklarat. Tågresan igår börjar rensas bort, stressen när man har 1 minut mellan två tåg samt en barnvagn en väska på 50 kilo (Underdrift) en stor ryggsäck samt ett barn .är........blä.

Edith sov gott när jag ramlade ur sängen vid halv 7....hon sov fortfarande gott klockan 7 men preciiiiiisnär jag satt mig ner för att ha en egen tyst minut, precis när jag slutit mina ögon för att samla energi för dagen....då.....SKREK hon som en röd liten turbogris och tårarna sprutade som från en brandslang när jag väl hade hastat mig upp på ovanvåningen för att rädda detta lilla strandsatta knyte!

Så..

Nu ligger vi utvräkta på soffan, jag med dator och kaffe, Edith med la le lu (Hunden som låter som en speldosa) och vi bara njuter av tystnad och en härlig atmosfär som detta hus bjuder på.

Idag ska vi inte göra mycket, fram efter Lunch kommer min bror hem med alla barnen så då blir det bus såklart och sen ska Edith och jag vidare mot Östersund.

Nu är det snart helt ljust ute... Många tankar kretsar kring tomten just nu...

Kring min alldeles egna tomte alltså.


God fredag alla!

Kommentarer
Postat av: Möller

Ibland är världen bra liten, 70 80 mil hemifrån också är vi bara nio mil från varandra, själv sitter jag i Borlänge och väntar på att sista polerobjektet ska ramla in.

Du får ha en trevlig resa norrut, själv åker jag ner till Eskilstuna runt lunchtid om jag får som jag vill.

2008-11-29 @ 07:53:10
Postat av: Carola

Haha..ja du...världen är inte bara liten, den är ganska god också när man sållat bort skiten ;)





2008-11-29 @ 08:07:06
Postat av: Möller

Just nu är den mest seg, klev ur sängen för ca 24 timmar sedan, vågar inte lägga mig och vila för då blir det bara ännu segare sen när jag ska köra igång med den sista bussen.

2008-11-29 @ 08:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback