Tisdag

En dag som alla andra, kanske lite mer intensiv i tankarna än vanligt, massor att göra men inget blir gjort..en mental propp som knirkar o gnisslar när man försöker rucka på den....den måste bort!

Tankar om respekt och hur man ser på andra människor, kallar andra männsikor för namn, respekterar ni det?

Namedropping är ett ohyffs som borde släppa i tonåren men som sitter kvar hos vissa, som ett försvar när det verbala tar slut, när orden sinar och det enda som kan hoppa ut är snedvridna grodor som spottas fram ... helst för att såra så mycket som möjligt.

Gör ni så? Kallar ni folk saker och ting och när ni gör det..menar ni det ni säger?

Känns väldigt onödigt tycker jag.

Idag får jag hoppas vädret bestämer sig för att vara som igår, hellre kallt än grått, det kalla piggar upp samtidigt som man får ljus, och ljus är precis vad vi alla behöver, håller ni inte med?

Snart åker jag och Edith till kylan, söderut..kan mn tycka att det skulle vara varmare..men det är till ett kallt område vi ska...Tyrolen.

Vackert och underbart  men jag står inte ut därnere en längre tid...bergen omsluter en och kväver en som två långa armar..tills man inte får luft och inte kan se ut. Det tar ungefär en vecka sen klarar jag inte mer. Jag blir trängd och vill bara ut...känner nästan panik i tanken att behöva stanna därnere...

Liknande känsla kan man få var som helst förvisso, men här hemma kan man göra något åt det...om man vill..när man geografiskt är fast får man vänt tills nästa flyg tar dig hem.

Här får man vackert ta tag i saker och vänta på det mentala flygplanet eller helt enket "Ett skepp kommer lastat" och hoppas på att omgivningen har respekt nog att  kanske inte följa  ens kurvor och svängningar men i alla fall ha godheten att inte störa dem för mycket.

Respekt! Och sovmorgon 2 gånger om året samt avsaknad av Namedropping...sen är jag ganska nöjd.

Tack för kaffet!


    

Kommentarer
Postat av: Lina

Handen på hjärtat, ja, när jag väl vräker ur mig skit så menar jag den faktiskt allt som oftast. Jag drar in i det sista på att kalla en idiot för en idiot, men ibland sjunker även min nivå.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback