En riktig Lördag

Nej jag vet att det är Söndag idag, jag sammanfattar min Lördag bara, det tog lite tid att fundera klart på den.

Edith är berest, hon är med precis överallt och så kommer det ju att fortsätta, sladdis som hon är, nästan som en maskot.

Först inledde hon morgonen med frukostbuffé på Hilton, stora ögon var det när hon väl vaknade och fick syn på allt det nya.

Sen vilade hon en stund, eller ja, typ 3 timmar innan hon gick för att träna. Garanterat första babyn på det gymmet.

Efter att ha tränat en bra stund ville hon vila, och så skedde.

Mat var såklart aktuellt igen och efter ett rejält mål var det dax att sova igen.

Exakt och preciiiiiis när mamma poppat en skål med popcorn, hätt upp ett glas isvatten, tagit fram en god bok, en filt och LANDAT med rumpan i soffan...

Så vaknade Edith och krävde minutiös uppmärksamhet 4 timmar framåt!!!

Så...

Det var lika bra att packa ner ungen i selen, knata till Hemköp, göra kvällens inköp för Middag, asa hem kassarna, packa upp, krångla ur henne ur selen, HOPPAS på att hon skulle sova en stund till så jag kunde kolla mailen, precis DÅ...vaknade hon och log så jag smälte.

Okok...Preciserad strukturering krävs här tänkte jag och hotade henne med indragen veckopeng för all framtid.

Mat skulle lagas, Stora disken Allan skulle stuvas undan och bordet skulle dukas.

Då ringer telefonen.

GAH

Okok..

Jag är ju lugnet själv *host* numera så jag bollade, jonglerade och dirigerade runt mig själv i alla uppgifter som skulle göras SAMTIDIGT som jag matade Edith och var trevlig i telefonen.

Då pep det i telefonen.

"Hej, snart hemma"

Middagen skulle göras

Och den gjordes

Likaså allt annat

Och jag njöt i fulla drag av att ha världens goaste Edith på armen

En bortglömd skål med popcorn

En oläst bok

Och en ouppvikt filt som bara väntade..

Men av att ha chansen att säga, känna, tycka...

Jag hade en riktig LÖRDAG igår

MYSIG DAG

Härlig eftermiddag

God middag

och på det SOV jag som en prinsessa

Näsa mot en mininäsa

Och vaknade idag

8 timmar senare

Av ett Edithleende

Av ett Varmt godmorgon

Och en förvissning

Att Hela livet kan vara Lördag om jag vill.






Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken myslördag. :)

Postat av: Therese

Min lördagkväll var lite mer "kaotisk"..



Nova-li sov för tidig lunchvila så hon var aptrött på kvällen och somnade för tidigt (17), sov en timme och vaknade precis när vi skulle äta (extra lyxig middag, bjuden på inbakad oxfilé med sallad hos mamma), och vaknade på "fel sida"..



sen höll hon låda rejält någon timme innan jag fick sno åt mig middagen, sen onöjd tjej ett antal timmar till innan hon till slut somnade. Pust



sen orolig sömn= mamma aggera napp/mjölkbar "hela natten" för hon vägrade ju äta middag ;)

Förklaringen? för tidig sovtid på dagen och att hon håller på att få en tand..



Det är härligt nästan jämnt s Idag är en bättre dag ;)

2008-10-05 @ 11:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback