Koppling

Osynlig, instinktiv koppling.

Jag märkte det när den ludne (Hunden) bodde här, kopplingen mellan honom och olika familjemedlemmar.

När S var på väg hem från Jobb så kunde jag säga exakt när han lämnade arbetet. Texas började yltjuta vid dörren.

10 minuter senare dök S upp. Klockrent.

Detta var aldrig vid samma tider, det hände också att jag väntade på ett samtal eller sms, och bråkdelen av en sekund innan det kom, så gjorde Texas detsamma.

Nu märker jag det på Edith.

Hon kan sova djupt, bråkdelen av en sekund inan S tar i porthandtaget nere på gården så vaknar hon och gnyr till. Detta har inte bara hänt en gång, det är frekvent.

Mest märkbart är det vid sms, vem som helst kan skicka sms, hon reagerar inte, är det Pappsen som hör av sig ger hon omedelbart ljud ifrån sig, sovande eller vaken.


Dessa kopplingar fashinerar mig stort, då det sägs att spädbarn har mest koppling till modern.


Tydligen inte helt sant.


I min lilla värld är det väldigt stort, det är kärlek, instinkt, koppling och beskydd på samma gång.

Tänk vilket värde det ligger i den kontakten mellan människor!



Vissa märker det aldrig, och kan ju såklart inte i det utveckla förmågan till kontakt.

Jag kan bara tala för mig, jag har en sorts insides rapportering som säger, "Nu kommer han hem"

Eller.."Han kommer inte hem förrän halv 2"

Det är både jobbigt och praktiskt att ha det så utvecklat, men stämmer gör det till 99% om jag verkligen lyssnar.

Idag är en lång dag, en ganska ensam dag och en definitivt tråkig dag.

Jag ska strukturera, strukturera, strukturera, låter inte kul och är inte, men resultatet är...helt ok.


Ha en bra Tisdag alla!






Kommentarer
Postat av: Therese

Min äldsta dotter reagerade "alltid" när jag var på väg hem, när hon var pytte.

Hon kunde ha varit nöjd hela tiden jag var borta, men när jag gick från parkeringen (ligger för långt bort för att man ska höra att det är en bil som kommer etc), så reagerade hon (oftast gå småsnyftandes till ytterdörren).



Hon brukar kunna känna på sig om "farfar" är på väg hit ibland också :)

2008-10-21 @ 12:22:45
Postat av: Emelie

Hoppas tisdagen varit bra.

Har också sådana kopplingar med en del människor runt om mig.

Och oftast stämmer de.

:)

Postat av: Emelie

Har en fundering. Har en vän som inte mår så bra, rent fysiskt. Och nu i flera månader har ekorrar sprungit framför fötterna på henne. Betyder ekorrarna något?

2008-10-22 @ 17:25:55
URL: http://petracharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback