Ord

Vad händer med det osagda?

Det vi vill säga men aldrig gör?

Var lägger sig denna information?

Och hur kan vi återanvända dess mening och betydelse?

Ligger det kvar och färgar det av sig på nästa sak vi säger?

Skriver ni ner sådant ni ville ha sagt och kastar sen bort det?

Tränger ni undan det i ert inre och glömmer bort?

Säger ni det sparade till någon annan som egentligen inte var avsedd för den informationen?

Kan ni konsten att hålla isär ert informationsflöde så att rätt ord kommer till rätt person?

Är ni alltid medvetna och HÄR i det ni säger?

Eller låter ni grodor hoppa ur lite titt som tätt?



Dagens fråga:



Tar ni ANSVAR för er kommunikation?


När ni säger något icke igenomtänkt, när ni använder ord som inte var meningen, när ni hasplar ur er vilket skit som helst bara för att babbla, så färgar det på sekunden av sig i den sociala situationen ni befinner er i, och skänker tillbaka exakt samma kvalitet i ordflödet och energin som ni gav ut.


Om ni inte är nöjda med ett svar eller en situation så gå tillbaka till den gamla gyllene regeln, det man ger, får man tillbaka.





Trevlig Söndag!




Kommentarer
Postat av: Emelie

Intressant. Jag tror jag tänker efter först, sen säger jag vad jag tycker. Haha ibland bara pratas det ändå. Men på vissa områden. Däremot har jag som regel att fråga hur det är och faktiskt mena det. Och försöka lyssna på svaret. För tycker inte det borde vara ett slentrianutryck.

Har haft en liknande fundering som din här. Jag skulle vilja säga vissa saker men håller tillbaka dem, oftast, ibland säger jag som jag känner. Men de där viktiga sakerna, som jag faktiskt känner, de blir liksom kvar hos mig,för rädslan? att det ska gå åt annat håll. Fast tystnad är talan med. Men ja nä förvirrande. JA! :) Men varför kan man inte /vågar inte säga sånt som är viktigt alltid?

KRAM och ha en bra söndag

Postat av: Therese

Det undrar jag också. Mamma tycker att jag inte ska säga vad jag tycker (eller ens känna?) utan bara "le och se glad ut". Ungefär. Vilket hon gör. Men inte jag..

2008-10-05 @ 20:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback