Överflöd

Vem vill inte ha det?


Många ställer sig frågan, hur får man överflöd och hur stoppar man minusprocessen?


Ganska enkelt uträknat HUR


Mycket svårt ATT


Nej nu talar jag INTE om pengar alls, jag talar om LIVET i sig. Är det pengar man är intresserad av fungerar det säkert likadant.


Jag skrev igår om HÄR.


Det är precis samma sak.


Om jag vet vad jag HAR


Är det mycket enklare


Om jag däremot INTE vet vad jag HAR


Kan jag ju inte RELATERA till det jag önskar, i mängd och materia.


Så, för att få överflöd behöver vi först ÖVERSIKT, en del KONTROLL samt VETA.


Jämförelse:


Jag har en burk med ris.


Jag vill ha massor av ris.


Kanske har jag REDAN massor av ris.


Räknar jag riskornen vet jag EXAKT, vad jag vill ha, alltså fler, många fler korn än vad som är i burken idag.


Eller:


Jag har mynt.


Lite överallt. Små konton här och där. Utlånade pengar här och var. Värdesaker jag inte värdesätter, saker undanstoppade i olika rum som är värda pengar. Sedlar som ligger undangömda till sämre tider. Känner ni igen er? Detta är ganska vanligt, och så säger vi at inga pengar finns, men när vi samlar ihop alla mynt som ligger o dräller samt räknar de sedlar vi gömt undan, då blir summan inte så pjåkig OCH


OCH


Vi får en SUMMA att utgå ifrån!


Och så kan vi relatera till ÖVERFLÖD För allt som är MER än den summa vi har, är ju ÖVERFLÖD.


Vi måste alltså, man måste och JAG måste veta vad jag har innan jag kan önska mig MER, ganska enkelt att räkna ut, men ger en del arbete och tankenötter.


Nu handlar inte hela livet om mynt och dollar, detta är precis samma sak med existentiella förmåner som KÄRLEK.


Se över din situation, vad HAR du? Vad har NI?


Och utifrån det kan man sedan veta vad man vill ha, vad man önskar.




Vad vill NI ha för överflöd och hur tänker ni åstadkomma det?






Kommentarer
Postat av: Lina

Kärlek - Att både ge och ta. Jag inbillar mig att om jag kastar lite kärlek här, och lite där... så kommer den tillbaka, i större antal.



Annars vet jag inte, jag är rätt nöjd med summan av allt jag har just nu.



Jag har ett stort överflöd dock, av tankar, dem tänker jag slösa på något konstruktivt, vad vet jag dock inte än.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback