Promme Förälskad

Olika hästar i stallet igår, Promme bryr sig inte så mkt längre. Han blev verkad när första lastbilen kom, stod så snällt på stallgången och rörde inte en min. Lilla gos stod o pussade på honom. Sen släppte jag ut honom på ridbanan och fast dom andra hästarna kom in i stallet var han lugn, sa inte ett ljud fast där var ett sto också.

När vi var klara med behandlingarna så kom det en annan häst, en vanlig transport, och jag hörde på avstånd hur han skriade till, och hur han muttrade sitt hingstmutter som han sällan visar numera. Jag hade ingen aning om vad det var för en häst som kom då det var en ny förmåga.

In i stallet leder dom en svart ponnyflicka, jag smälte direkt. Och det hade tydligen Herrn därute också gjort för jag hörde hur tokig han var. Blixtförälskad kan man kalla det.

Nu visade det sig att ponnyn var tänkt som tävlingshäst men kommer att fungera högst som promenadhäst, och vi som har pratat om att ha en ponny!

Prommes lycka var total när han till slut fick lov att hälsa på underverket, hans ögon var stora som tefat och han stod blickstilla och sträckte sig försiktigt mot henne, bara beundrande, totally in love.

När de åkte var han ledsen, han hade ju hittat sin kärlek, så bara åker de iväg med henne, vad var detta?

Vi får väl se, historien kanske inte är slut än.


:-)


Tisdag idag.


Bära möbler var det idag ja.


Pust.



Dagens fråga:


Tror ni att ett djur kan bli förälskad?






Kommentarer
Postat av: Emelie

God morgon. Vad gulligt.

Och som svar på frågan. Jo då det tror jag att de kan.

Inte på samma sätt som oss. Men på deras sätt. :)

Postat av: Jenny

Plutteskrutten! Eller nåt ;).



Han är go det lilla livet, och lite kär ja ;). Den lilla mannen var odräglig idag...det har varit ett STO i stallet! HANS stall! :O (tror han att det är iaf...hrm)

2008-10-07 @ 09:48:53
URL: http://ettmaskrosbarn.bloggagratis.se
Postat av: Wynja

Jaaa,kan dom ju bli ^^ Kram

2008-10-07 @ 10:47:22
URL: http://www.wynja.dinstudio.se
Postat av: Therese

hihi



Fantastica stod och tittade med drömmande blick på fölen i förra veckan, hon vill också ha föl ju s Men det får nog vänta något år till ;)

2008-10-07 @ 12:27:58
Postat av: Veronica

Ja, det tror jag nog.



Min Gabby var riktigt kär en gång, i en valack som trodde han var hingst, hennes första bästis efter jag köpt henne, i föregående flocken var hon utmobbad. Här var han ledare, hon blev hans favorit direkt och han tog så fint hand om henne. Åh vad hon älskade honom!



Varje gång man tog in henne i stallet var hon tvungen att få gå bort till hans box och hälsa, han slickade henne på halsen och hon pillade honom i manen...



Efter ett år flyttade vi tyvärr 30 mil bort, men när vi var hemma under jul red jag förbi och "hälsade på" honom och hon ville inte gå därifrån! Enda gången jordens snällaste sto stegrat sig var när jag försökte rida därifrån, hon var så förtvivlad och jag hjärtkrossad. Fy vad elak jag kände mig.



Men precis som med människor och kärlek tror jag att ibland kan ett band mellan två hästar bli För starkt, För fixerat. Så pass att man tappar bort sig själv och sin egen självständighet.



2008-10-07 @ 18:48:22
URL: http://oval.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback