Till någon

Idag skriver jag till någon annan, jag vet inte vem, men orden vill komma ut.

Sorg är en process, precis som glädje.

Det är upp till var och en vad man vill ta med sig till slutet.

Vilka minnen man vill behålla.

Behållningen av processen är den du lägger på, lägger till ditt konto och produkten är ytterligare och ännu en pusselbit av dig själv.

Så välj noga, för den del du lägger till blir en del av din identitet.

Det gamla knepet att SLÄPPA för att få, är det enda knep som fungerar, och det gör faktiskt det, fungerar så ruskigt bra att det vänder i exakt samma sekund som man bestämmer sig för at släppa greppet om det man vill ha kvar..

VIPS..

Så kommer det tillbaka.

Och OM det nu var rätt så, så blir det lätt så, det kan ingen ta ifrån dig.

SLÄPP.

ANDAS.

STÄDA.

SKRIK.

KASTA.

SLÄPP IGEN.

ANDAS.

SJUNG.

STÄDA ännu mer.

och precis i den sekund som du glömt vad det var du höll kommer det att komma tillbaka.

Då är det upp till dig att avgöra om du vill ha det tillbaka.


*



Fiffigt va.



Kommentarer
Postat av: zesel

Tack, det där behövde jag läsa just idag...

2008-10-03 @ 08:54:35
Postat av: Emelie

Oj vad detta kändes träffande.:)

Hoppas fredagen är bra, och att du får ut i naturen.

KRAMAR

Postat av: Lina

Ser att det inte bara är jag som känner mig träffad.





Just detta sa jag till mig själv igår. Jag skrev om det i min blogg igår, att nu jävlar i den är det dags att rycka upp sig.



Jag har släppt, igår kändes det svårt men idag, känns det fantastiskt... friskt! Inte bra kanske, men friskt! Som en doft av citron.



Mitt liv är mitt liv och det är just, mitt liv. Det är jag som bestämmer när det är dags att ta sig i kragen.



Önska mig lycka till, idag åker jag på ytterligare en arb. intervju!

2008-10-03 @ 10:20:58
URL: http://sequence.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback