Veckan som gick

Toscana och lite till


Höst, vin, hästar, Rom, Spöken slott och vänskap.


Så mkt man kan uppleva på bara några dagar, som om hela livet passerade revy inte bara en gång utan flera.


Vad är viktigt i livet? Att synas? Att lyckas? Att finna lyckan?

Simon har fyllt år och min tanke var att ge något som passade inte bara det yrkesmässiga intresset utan också intresset för liv, kultur och historia.


Filicaja är detta för mig, (www.filicaja.it) första gången jag var här, för 6 år sedan fann jag en stor bit av mitt eget puzzel, jag var väldigt spänd på att få komma tillbaka.


Allt var sig likt. Förvisso fanns det 60 hästar fler denna gång men slottet var sig likt, lika djupt stod det där i jorden, fast förankrat som en borg.


Vi hade både vackra upplevelser och mindre vackra upplevelser, en tur till Rom blev inte som jag tänkt mig, jag klarade inte av den staden alls, så mkt känslor kom över mig så jag kunde inte hålla mig samman, vad har hänt i den där staden egentligen? En för mig skelettstad, jag såg skelett precis överallt, känslan var grotesk, ilsken, desperat, utplånande, egoistisk, ful, sörjig, svart, ilsken, äcklig och dyster...samtidigt som ytan är fantastiskt vacker vet jag att det finns annat under ytan och det var just det jag kände av. Mindre kul.


Jorden, solen, vinet, druvorna, husen, marknaden, luften, så mkt annat som vägde upp, gjorde vistelsen genuin och vårt rum var väldigt....speciellt. Eller ja, de som också bodde i rummet om man säger så. Inte en lugn stund.


Vi hade 5 dagar av stark karaktär, väldigt fint, väldigt ilsket, väldigt sorgset, väldigt vackert, väldigt allt!


Man kan inte annat än att bli påverkad här, på alla sätt och vis.

Som om minnen kommer upp till ytan och ska städas bort.

Edith och vi flög 4 ggr på 5 dagar, vilken liten unge hon är, hon bara mös vid starterna sen antingen sov hon eller låg och skrattade. Och så hela resan, bara mys rakt igenom.  Så.. vi provade vin, vilade, promenerade, filosoferade, och för det mesta bara var.
Jag pysslade lite med hästarna på gården och vi bestämde att ett besök snart igen bara måste bli av. Lite bilder kommer såklart här.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback