Dagen idag

Dagens kort jag drar är klöver 10. För de som vet, vet ju vad det betyder. Eller hur.


Andra kortet som dyker upp förvånar mig lite, Hjärter 10, men det är klart, uppskattningen finns ju där, även värmen även om den inte kommer från önskat håll.

Om jag tittar i min Osho lek så kommer det vanliga upp, att följa flödet. Inte kämpa emot, så gör jag. Så platt har jag lagt mig den senaste tiden att jag, mitt eget jag spolats bort, kanske det följt med det där flödet, resultatet lär väl visa sig en dag.

Men jag vill vara jag och mig och den jag blev, inte på något vis mörkad av starka negativa känslor som slår som svallvågor, nej jag vill vara den jag Är som jag.



*



Jag har läst lite böcker i sommar, 4 stycken som jag vill berätta om, bara lite kort, för er som läser och vill ha något utöver det vanliga.

Jag är kräsen på samma gång som jag släpper igenom "Vad skit som helst" till litteratur, det måste finnas något alldeles extra och det gör det här:


Vindens skugga, av Carlos Ruiz Zafón. Helt fantastisk bok. Rik, varm, underhållande, man kan inte släppa taget!

Kafka på Stranden, av Haruki Murakami. Sjukaste smörja jag läst, men ACK så bra, så sjukt jäkla bra skriven!

Caipirinha med döden, av Maria Ernestam. En söt story med sina djup, knasigt slut men otroligt bra "innan sovdags - bok". Stor behållning angående liv och död!

Och så min absoluta favorit.

Nymåne, av Diana Abu - Jaber. Ja vad säger man, trots moralisk aspekt är den...inte bara nymåne utan också Nyförälskelse...värme, krydda, smak, erotik, allt allt allt...bara helt underbar. LÄS DEN!




Vilken är din favoritbok?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback