Förmågor

Vi kan endast använda våra förmågor om vi känner till dem.

För att känna till dem behöver vi lära känna den del av oss som håller förmågorna, nämligen sinnet.

Sinnet är själens kärna precis som hjärnan är kroppens kärna.

Våra förmågor finns där konstant, men det är inte alltid vi lär känna dem eller ens vill kännas vid dem.

Många olika saker ligger till grund för vilka vi använder eller känner till, uppväxt, miljö, vänner, familj, intresse.

Förmågor är inget man kan lära in, det är något vi föds med, det är en del av vår identitet.

Så..frågan är..

Vilken är er favoritförmåga?


DU, inuti dig,  finns ett oöppnat paket som ligger intakt tills den dag då du säger..NU är det dags att plocka fram allt vad jag kan..

Det är en present som är bara din att öppna och nyttja precis hur och när du vill!

Men

Det krävs att du vågar vilja och inte bara vill men inte vågar!

Dina förmågor är en större del av dig än ditt utseende, din fysiska kropp är endast skalet som är draperat kring själen som bär sinnet och i detta vilar det vi vill nå, förmågorna som gör att vi kan utveckla och utvecklas som den människa vi är och vill vara.

Dags att väcka upp vår inre längtan, våra inre kvaliteter som gör att vi kan leva livet till max! använda vårt jag till det vi är födda till och uppleva allt det vi är här för att göra!

Lev livet till fullo! Börja öppna upp för att glädjas av allt som du kan! vill! ska!

Tveka aldrig på att just du kan precis det som du längtar efter att kunna!

Slut ögonen några sekunder och låt det komma in, låt tankarna stillna och låt det helt enkelt ske, låt informationen flöda in och ta form, låt dina förmågor locka dig att börja här och nu, LÄR KÄNNA DIG SJÄLV!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hur träffande har du inte skrivit?

Gick rakt in i hjärtat.

Jag har under året som gått till nu kommit på mina förmågor mer och mer.

Jag har alltid haft bra hand med djur sen jag var liten. Men tappade nog en del av det eller ja mig på vägen någonstans. Och nu kommer det tillbaka med bland annat sånt jag gör och minnen. Hur jag skapar ett lugn.

Jag har kommit på förmågan att vara lugnande och helande. Hjälpte idag en kollega som brukar ge mig healing, med massage och lite healing. När jag höllt händerna på hennes onda ställe säger hon. Nu märks det att du har healinghänder för det känns ända ner i fötterna. Och jag känner mig bara så uppfylld av att ha sprungit på allt detta.

Och mycket är tack vare dig och Anna. För när du varit hos Anna första gången så kände jag att det liksom kom smygande tillbaka. Tron.

Tack

2008-09-18 @ 21:36:35
Postat av: Therese

Åhh, tack för den texten. Tack för att du är du, Carola!



Det här kommer att bli bra. Mkt bra. Jag börjar leva!

2008-09-18 @ 22:19:17
Postat av: Suss

Tror du alla har sådana? vad skulle min vara?

. . .



2008-09-19 @ 01:24:27
Postat av: Mie

Alla har vi olika förmågor.

Min förmåga som jag är glaf över, det är min intuition.

Den är oslagbar!!

Man kanske skulle lyssna mer på den..

2008-09-19 @ 07:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback