Här

För att gå vidare behöver man veta var man kom ifrån

För att veta riktningen behövs egentligen ingen särskild kompass

För att ta nästa steg

MEN

Om man nu ska ta ett sådant steg

Behöver man vara

HÄR

I nuet.

Utan att veta var man är just nu, här i denna stund kan man aldrig ta nästa steg i en rikting.

Stormens öga

Mitt i

VET NI

Det är där

Precis där det är som lugnast

Så medan folk slösar sin energi

Betraktar jag lugnt

alla ord som korsar härs och tvärs

Alla meningar i tron om hur något är eller har varit

och en annan sak

Väljer man sina vänner?

Japp

Lika mycket som man väljer sina ovänner

Vilket innebär

att mitt i stormens öga

Är det precis lika lugnt som alltid annars

För vänner, det har jag, hur mycket det än stör

så existerar lojalitet även HÄR

Och ja, man väljer sina ovänner

Även om det låter konstigt så är det så, och det är så otroligt skönt att kunna säga

Jag har inga!

Varför välja att ha ovänner? Varför välja att tycka illa om någon? Varför välja att ha förutfattade meningar om någon?

NEJ


Det ger mig ingen som helst livskvalitet!


Att döma någon utan att ha FAKTA är ungefär detsamma


Därför lutar jag mig tillbaka

Och är öppet ärlig

Vänlig

Mig själv


som GÄRNA svarar på frågor

Men inte deltager i någon cirkus

Som jag inte själv valt att starta.


Jag kan kommunicera, jag kan prata



Men har NÅGON kontaktat mig?


mailat, ringt, undrat...


?



Nej.



Så HÄR


Precis här


Fortsätter jag att vara JAG.


Medan folk slösar vidare på sina energiresurser


passar jag på att göra något kreativt.


VAD kommer att synas snart.



Trevlig kväll alla!








Kommentarer
Postat av: Mie

Intressant det där med att man även väljer sina ovänner.

Har inte tänkt på saken så..

Jag har inte valt några ovänner.

Vill inte ha några ovänner.

Men jag kan inte hjälpa om någon tror sig tycka illa om min person..



Som du säger, välkommen med frågor och funderingar.



Enda sättet att få en vän är att vara en.

2008-09-30 @ 19:53:51
Postat av: Wynja

Så sant som det är sagt! Tack för att Du delar med Dig! Kram//Wynja

Postat av: Emelie

Ytterligare en klokhet av dig :)

Vill ge ett musiktips. Cd Alla himlens änglar från ARNfilmen. Så stark musik, så berörande, så sann.

Intressant med ovänner. Försöker att inte bry mig om dem som jag inte går ihop med. Försöker vara trevlig mot alla. Man vinner mer då.

Just nu känner jag att jag bara står på samma plats. Jag tror jag är lite vilse men ändå här. Och jag vet vart jag vill. Men kommer inte vidare?

KRAM

2008-09-30 @ 21:42:29
URL: http://petracharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback