Skita ut sig

Vilken bra rubrik -egentligen.

Men så trista ord-egentligen.

Men så sant-egentligen.

Att avpolettera vänner kan vara sin sak, men att inte vara ärlig i att man inte vill ha vänskap mer, det är en annan femma.

Hur svårt kan det vara?


"Jag tycker inte att vi har mer gemensamt och jag vill inte fortsätta umgås med dig"

Var det svårt? Komplicerat?

Varför väljer man att ljuga, undanhålla saker och smita ut bakvägen, helt enkelt skita ut sig istället?


Är det verkligen enklare?

Skulle inte tro det.


Sanningen kommer alltid fram.


Oavsett.


Sen är det upp till var och en att värdera sin vänskap i det, eller hur.

Och en annan sanning är ju

Att riktiga vänner som alltid är där...de växer knappast på träd.


Så...


Att skita ut sig för att man skäms (?) inte giter (?) eller bara är allmänt ovillig i stunden (?)...det kan kosta mer än det smakar..

FÖR SANNINGEN KOMMER ALLTID FRAM



Och




När den gör det



Kan det svida så in i hoppsan

Och man kan förlora så mycket mer än vad man trodde var möjligt.



Tänk på


Att för riktiga vänner kan man alltid förklara sig, be om förlåtelse och förståelse, man kan vända situationer till det bättre igen.

Om man inte väljer att avstå.

Men då förlorar man mer än en vän

Då ryker också värdigheten

Värdet

Av att ha vänner alls.






Dagens fråga.




Skulle du kunna ljuga för dina vänner?








Kommentarer
Postat av: Jenny

Enkelt svar, NEJ.



Vänner ska man vara rädd om.



Och det är jag.

2008-09-04 @ 11:03:32
Postat av: Lina

Nej, jag kan nog räkna på en hand de gånger jag i vuxen ålder ljugit. Skyttens tecken är starkt i mig, och jag är tvärt om så brutalt ärlig ibland att det slutar med att jag sårar mig själv och andra, taktlös, helt enkelt. Jag är oförmögen att formulera mig.



Och därför är jag rädd om de vänner jag har, för även om min bekantskapskrets är enorm, så är det ett fåtal som verkligen finns, som verkligen förstår mig, som jag förstår tillbaka.



De få gånger jag känt att vänskapen vart ohållbar så har jag i mitt tycke hanterat det på ett ärligt och rakt sätt. Det är viktigt för mig, för min självkänsla. Jag lever genom mina principer och behandlar, hoppas jag, så som jag vill bli behandlad.



Postat av: Mie

Varför skulle jag ljuga för VÄNNER??



Detta har jag frågat mig åtskilliga gånger.

Mina Vänner gör jag allt för!!

2008-09-04 @ 19:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback