Dagens kort

Ess i stavar står för nya handlingar, ny energi, ny kraft, nya tag, ny styrka, ny entusiasm - nytt projekt eller nytt jobb. Ibland kan kortet stå för flytt, byte av arbete, nya mål eller start på ett företag.


Kortet kan också stå för nya initiativ, en ny utbildning eller nya hobbies.


Stavar
står för handling, energi, entusiasm och förmågan att uppnå sina mål. Essen står för nya början - något som tar form eller inträffar.


Allmän betydelse
- Kortet symboliserar initiativ och uppfinning, idéer och nya början. Kortet är startpunkten för olika företag och projekt. Kortet står även för födelse och ursprung.


Jobb
- Ess i stavar brukar stå för ett helt nytt jobb eller ett nytt projekt. Ibland kan kortet endast stå för ny inspiration, ny energi och nya tag.


Kärlek
- Kortet kan stå för en ny passionerad relation, men kan också stå för födelsen av ett barn.


Ekonomi
- På det ekonomiska området, betyder kortet att man inleder ett nytt projekt som kommer att ge avkastning i framtiden. Det kan vara fråga om ett företag eller ett kreativt projekt.






Jag gillar dagens kort väldigt mycket!

Vad säger Ni?


*


Jag önskar en ny utmaning för dagens Foto, så kära läsare här, vad ska jag fota?

I övrigt utmanar jag  Michi!  
www.justamomentpixels.com

I Challenge you!

Ta ett foto till i morgon som visar på FRAMTID!   Future!










Simon är på väg hem med rulltårta och vispgrädde....Jeeesus så himlagott.

*


Kommentarer
Postat av: Emelie

Dagens foto : Energi

Om tarotkortet: Hmmm ja det stämde rätt bra. Fick lite idéer imorse.

Postat av: Lina

Jag gillar verkligen dagens kort. Och jag känner att när jag får råd så ska jag köpa mig en kortlek jag också.



Jag utmanar dig att fotografera: Rikedom.

2009-04-07 @ 20:28:44
Postat av: Ylva

Jag vill se dig fotografera färg. Fri tolkning.

2009-04-07 @ 20:42:37
Postat av: Therese

Jag har varit kreativ idag så det stämmer väl med kortet. Gjorde fina "Personalfest-inbjudningar" och så har Hanna fått för sig att hon ska vara ÄGG när de ska klä ut sig på skärtorsdag på dagis.. Skulle vara sånt där målat påskägg typ.. Så jag har knåpat ihop ägg-dräkt åt henne. :S :O

2009-04-07 @ 21:10:59
Postat av: Helena

JA TACK det kortet tar vi gärna

Vilken tur att vi startade yodaskolan i det röda året för nu bara rullar det på.

Och du, vilken snygg layout på nya sidan

Helena







2009-04-07 @ 21:42:30
URL: http://www.yodaskolan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback