Galen?

Är jag galen?

Som reser land o rike runt, släpandes på alla dessa väskor, vagn, bebis, bollar o trollar med välling, vatten, blöjor, mat, toalett och så vidare i all oändlighet?

Är jag galen som ständigt och konstant sätter henne i första rummet, alltid är där för henne oavsett tid plats och sak?

Är jag galen som alltid väljer hennes trygghet, henner hunger, hennes sömn, hennes allt, framför allt och alla andra?

Är jag galen som konstant har med henne på jobb, trollar o bollar om igen med hålltider, föreläsningar kurser lektioner konsultationer samtidigt som jag mitt i det är mamma till 100%

???

Är jag galen i det?

Är jag galen som någon liten ynka enstaka gång önskade lite avlastning? När mina armar är slut min nacke värker min rygg brister, är jag galen som bara ibland önskade ett litet vänligt ord och en fråga hur det går, hur det är och om jag vill ha en stund själv?

Är jag galen då?


Är jag så galen när jag i det bara hade en liten önskan om lugn, förberedelse, framförhållning, fokus!!??



Ja jag är nog galen, som ens frågar mig själv ibland om jag inte egentligen och faktiskt ÄR en väldigt bra och närvarande mamma eftersom jag, när jag tänker efter, inte på hela tiden och de senaste 9 månaderna + de 8,5 månader hon låg i min mage var och är annat....än högst närvarande.    !!


Precis så, precis exakt så galen är jag.



Så galen är jag, som idag åker tre olika tåg, byter blöjor i luften trollar fram varmvatten och bär väskor tyngre än mig själv samtidigt som jag med ett leende torkar en snorig näsa och pussar en blöt kind, tröstar och vaggar och finns, precis hela tiden.

I vetskapen om att jag är fullständigt jävla ensam.

Ja. Galenskap.




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Nope... First.... you are a MOTHER( a great one ;-)

Second... you have to take care of you ;-)



And then.....that is all up to you ;-)



Kram....

2009-04-23 @ 12:21:20
Postat av: Lina

Hur vida man är galen är upp till en själv att bestämma, jag tror.. och halshugg mig inte om jag är på fel spår, att du bäddar väldigt bra för att bränna ut dig.



Jag gör inte ens hälften av allt vad du gör, och jag kan säga.. att jag är TRÖTT. Jag klarade "inte ens" av två hästar och Li, det var resorna som satte stopp.



Jag beundrar dig, för att du orkar med allt som du gör. Men jag är inte avundsjuk, inte alls. Du kanske borde dra ned på farten lite? Eller utöka styrkan en skvätt?



Hur som, så tycker jag du är stark. Och vill duha avlastning så vet du att jag gärna kommer ned en vecka eller två, Li och Edith skulle nog ha mycket roligt tillsammans.

Postat av: Annica

Inte galen, fantastisk!!

Jag hade aldrig orkat,

och jag är grymt impad över att du faktiskt

fixar allt du tar dig för.



Kram

2009-04-23 @ 13:52:25
Postat av: Jenny

Nej du är inte galen. Alls.

Dock en väldigt bra mamma, men som skulle behöva lite avlastning.

2009-04-23 @ 14:35:40
URL: http://ettmaskrosbarn.bloggagratis.se
Postat av: Christerdotter

Bara du ställer dig frågan om resultatet är värd all mödan.

Jag tror Edith tycker det ;)

2009-04-23 @ 17:01:31
URL: http://christerdotters.blogg.se/
Postat av: Anna Ericson

Och jag finns hos dig jag med ska du veta även att det nästan är 40 mil emellan, du behöver en vecka på Öland i lugn och ro.Sitta på alvaret och bara lyssna till lärkan,titta på orkideerna som blommar och lyssna på vinden. Du vet att det alltid finns plats även att vi hörs så sällan. Var rädd om dig, du är oerhört värdefull.

Kram från Anna

2009-04-23 @ 17:04:00
URL: http://annapavastergarden.blogg.se/
Postat av: Mie

Jo du är helt galen!!!

Men på ett positivt sätt!!!

Du är som jag, gör allt i 590....

Typ.

Men du är speciell.

Väldigt.

Och jag tycker om den där Carola!!

Hoppas du är ok!!

Kram.

2009-04-23 @ 20:15:12
URL: http://miehellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback