Morgon

Timmen är tidig..igen..

Sovtimmarna få.

Jag minns nu vikten av att få sova sammanhängande samt att få en sovstund mitt på dagen.

Skolgång på landet är ju så, för att komma till skolan får man gå upp tidigt och ta bussen,

Det gör ont i varenda led, varenda muskel, varenda kvadratmillimeter i skallen. SÖMN. jag behöver sova.

10 timmars sömn på 2 dygn är för mig rent idiotiskt, men det är inte helt lätt när man inte lever ensam.

Idag blir en lång dag. ännu en.

Var finns jag i det?

Var finns min endaste lediga dag?
Var finns MIN lediga dag? MIN stund att gå iväg, MIN tid?

MIN avlastning?

En endaste natt...att få sova helt...en endaste dag..att få lov att vara sig själv...en endaste  stund där JAG kan få släppa allt..

ÄR det för mycket begärt?



JAG kan inte bara gå..JAG kan inte bara TA tid och släppa allt..JAG kan inte bara förutsätta att någon matar byter pysslar nattar..

JAG får vackert finnas där varenda sekund.

NÅGON som frågat mig om det är ok?Hur jag mår i det? Vem JAG är i det efter alla månader?

AVLASTNING?

Var tog det vägen?

Ja jag är trött, gnällig ledsen och besviken och den som inte vill läsa det får väl gå vidare.

God Onsdag.

Eller nåt.



Kommentarer
Postat av: Jenny

En stor kram levereras! Med expressfart naturligtvis.



Du...du har glömt bort det där ´jag har tjatat om...glöm inte bort dig själv!

Postat av: Mie

En alldeles normal fråga.

Men jag hade även ställt frågan:

Varför kan jag inte få sova mer än 10 timmar på 2 dygn för att jag inte lever ensam?



Man är 2 om barn och hem om man lever i en sådan familjekonstellation.

Vi är 2 här hemma.

2 om barnen.

2 om hundjäklarna som ska ut och kissa i tid och otid.

2 om tvätten.

2 om maten.

Vi är 2 i mångt och mycket.



Upp och hoppa lingondricka!!

Och bara så du vet så är du väldigt värdefull!!

Kram!

2009-04-15 @ 07:54:19
URL: http://miehellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback