Söndagen

Oj...den svishade förbi som en storm och förde med sig en massa sociala höjdpunkter men..tiden? Var tog tiden vägen?

Vid sådana här tillfällen får jag bevis för min slutsats att tid ej existerar, det är banne mig en av livets största illusioner.

Först kom Erik, Linda och Wille, Lunch intogs med lite stress i nacken då Simon skulle iväg o jobba..mitt i allt kom Julia med kompis för att hämta Texas. Vilken tur att det fanns färsk pasta så det räckte till alla då ;)


Mitt i allt det kom Christina med Vackra Zensi som ville ha behandling, så mitt i Lunchen rusade jag ut och tog hand om lilla hundskrället, ja faktiskt matte lite också och precis när de kört och jag satt mig och Simon kört och Edith somnat..

Så kom Marie- Louise Och Lise!

Härligt!

En snickers-tårta förgyllde såklart resten av eftermiddagen och kaffet smakade lite extra gott kan jag lova, tack för det!

Linda och Erik körde vidare och Marie-Louise o Lise stannade lite extra, fick sin beskärda del av Promme och när Edith var som busigast..så stod jag plötsligt helt själv med disk, nerskiten unge och hästar som ville ha vatten.

Lika glad för det var jag, tystnaden har varit SÅ läkande och massiv här i eftermiddag och mitt sinne bara skiner, Edith har busat och jag har avklarat 5011 telefonsamtal.

Nu sover buset, jag har ännu en gång stoppat i mig färsk pasta, denna gången ringlade jag bara lite chiliolja på..mm..
ljuvligt gott.

Till Lunch serverade jag en brokig blandning med basen på Simons Champinjonsås igår, rostad paprika, avocadocreme och lite grönt, till den färska pastan.

Mycket enkelt till det serverade jag gurkvatten. Till pastan kunde man ringla en olja som jag berett på torkade chilifrukter, vitlök och "Kärlekens krydda"

Jag tog den godaste olivoljan vi har och hällde sonika ner lite av varje i det o lät det stå en stund. JESUS så god den blev.

Lite bilder från Lunchen:











Kvällstipset från Coachen...Gnugga inte ögonen om du hanterat Chilifrukter under dagen.

I övrigt är det en sorgsen kväll. Även om jag är glad och ljus i sinnet.

Jag saknar TV4+ så jag dör ibland. den kanalen är den enda jag vill ha. Där går "mina programm"

Att leva utan TV ÄR ok, men ibland..som nu..skulle jag vilja kolla lite och bara brusa iväg i tankarna.

TV4 Anytime finns, jag vet, men man kan bara och endast betala med kort, tyvärr och något sådant har jag ej. Surt.

Så.

Någon som kan föreslå något gratis på Internet som är värt att se?




*





Kommentarer
Postat av: Mie

HRmm... svt har ju Replay.

Undrar om inte tv4 har något liknande?



Den där nedrans Jenny har fått mig insnöad på CSI...

Dock inte gratisprogram på internet, men dock bra program i mitt tycke!!



Chiliolja, det lät intressant!!

Postat av: Susanna

hela weeds säsong 1 o 2 finns ju på tv6 hemsida om jag inte minns fel...

Eller så kan du flirta dig till att låna någons kreditkort ^_^

2009-04-21 @ 09:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback