Busbebis

Då har jag beskådat och pysslat lite med nya pållen. Han är precis sådär mysig som jag befarade, precis sådär mysig med långa hår i öronen och snäll blick så att han snabbt gick ifrån att vara en investering till mammas nallebjörn.

Suckar åt mig själv.

Jag behandlade och masserade honom och fick loss en hel del och smått o gott som såklart uppstår när man är en 3 års hingst

Idag ska vi prova ut sadel till honom och nöjd är jag åt beslutet att han får förbli Tysk tills han är inriden.

Han är verkligen fantastiskt vacker, kastanjebrun med massor av lockig man, stoora snälla ögon och riktigt spanska sprättiga uppåtrörelser. Han blir inte någon stor o fet spanjor utan lär nog hålla sig i formen mer elegant.

Såklart längtar jag tills han kommer hem, men beslutet att bara ta honom hem per bild kvarstår och nu kvarstår bara att äntligen hitta vår gård som vi kan landa på så alla pållar kan komma hem igen.

Det är kallt i Tyskland, så kallt att jag bara vill stanna under filten..men ridhuset väntar..Brrr...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Mums...vill också se!

Kanske ska tacka ja till den där tyskladsvisiten ;)

Postat av: Mie

Håller med tidigare talare..Vill se bilder på vackra varelsen!!!

2009-02-02 @ 07:54:41
URL: http://miehellberg.blogg.se/
Postat av: Helena Andrén Niemi

Och här i Jämtland är det -25 grader och strålande sol på massor med nysnö. Just tillbaka från en underbart vacker promenad ser man meningen med livet. Att njuta i tacksamhet. Kramar Helena

2009-02-02 @ 09:48:07
Postat av: Maria

Vad är detta för sago häst???? Mysigt med djuren! Ha en bra dag!

2009-02-02 @ 10:51:55
URL: http://www.beutyangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback