Fredag

Så var det Fredag igen, känns ganska tjatigt ibland att det inte finns fler veckodagar att välja på, 7 st. liksom att bolla med, kombinationerna av unika berättelser tryter ju efter hand.

Idag gäller både jobb och nöje, vårt Fredagsnöje blir Pettson och Findus, aha! Säger du, en äkta, tvättäkta Svenssonfamilj har dom blivit nu, men jag kan avslöja och säga att jag dyrkar Pettson och Findus i Hemlighet, När Julia var liten hade hon massor av böcker med dom och ibland när hon sov eller inte var hemma så läste jag i dem ändå...

Tänk vad bra att vi kan skylla på barnen ibland :-)

Ika - i - rutan, minns ni henne? Hon som ursprungligen gjorde Findus röst?

Jag var väldigt lik henne som ung och detta drog min kära lillasyster fördel av..

Plötsligt hade min syster fullt med kompisar som skulle komma hem och besöka henne, och det "lustiga" var, att de ville alla se mig!

Misstankarna hopade sig och en dag ville jag på allvar veta vad min kära syster hade för fuffens för sig..men icke, hon var som bakom en sluten stålmask, fast jag såg hur det plirade där bak i hennes lögnaktiga ögon.

Som vuxen kunde hon äntligen berätta det och det var MKT värre än vad jag trott!

Hennes brott var fasansfullt! Tror jag det att hon som ung luspudel inte kunde berätta sin mörka hemlighet.

Hon hade sålt Autografer signerade "Ika - i rutan" Och skröt hej - vilt med att det var hennes syster!

alltså.... _JAG_


*Chockad*


Jag skrattade gott men morrade lite åt att jag inte fått ta del av hennes svarta inkomster.




Ha en skön Fredag alla! Och missa inte den nya superbloggen, www.superedith.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag läser varje dag för Li, och jag har en bok som jag fick redan när jag var liten, "Sagor från hela världen", den carola, tror jag att du skulle uppskatta. :-)

Postat av: Mie

Pettsson och Findus är kalas!!!

När dom är ute och fiskar!!!

Jisses vad jag skrattar åt dom!!



Barnslig?

Jag?



Nääääääääääääääääääääääärå!!!Hahaha!

2009-02-27 @ 10:19:13
URL: http://miehellberg.blogg.se/
Postat av: Therese

haha! Ha en trevlig em/kväll!

2009-02-27 @ 14:21:30
Postat av: Filippa

som du säger om mig:P

du kan ju inte säga annat än att jag hade bra sinne för affärer som ung haha

2009-02-27 @ 20:27:17
Postat av: Ylva

Ika i rutan är hemsk jue! Jag har alltid varit rädd för henne. Idag är jag 21 och ryser fortfarande när jag råkar se henne.

2009-02-28 @ 15:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback