Jag är bäst

Idag är jag bäst på att vara negativ.

"Det går inte, Jag vill inte, Jag kan inte"

Ringer i mina öron som ett aldrig tystnande Mantra.


Dagen idag är nyss påbörjad, helgen är ett mysterium och jag är en skärva utan det lim som behövs.

Hur stavar man till Lim?



Frågan är nu, har jag halkat av vägen eller har jag äntligen hittat den?



Tystnaden är påträngande trots ord, jag ser läppar rör sig men jag hör inte vad som sägs, jag hör ord men jag vet inte vad dom betyder, jag tänker tankar utan grund och mening.



Nej. Idag är det bara nej nej och åter nej och att lägga huvudet på kudden och sova vidare är mer frestande idag än någonsin.

I kväll lyser nog lampan upp lite bättre.



*


Kommentarer
Postat av: m-l

Detta hör till din blogg om blommor. det tog mig två dagar att komma på varför maskrosen är så speciell för mig. En blomma som är så hatad av så många matrealistiska lyxsträvande människor, är för mig SOL, VÄRME o STYRKA. Den är nyttig o renande. Du kan göra halsband av den, jättegott vin, olika toner. Den kan bryta igenom hård svart asfalt.Det är en överlevare i alla lägen. Och dess blomma är en sol. Jag har alltid älskat maskrosen.

Lim stavas med ett m. det är bara damm, ramm och lamm som stavas med två m. Det fick jag lära mig i skolan. Kul att något fastnade.

2009-02-06 @ 10:50:23
Postat av: Mie

Du har halkat till.

Men du står på livets väg.

Du har passerat ett vägskäl.

Ska man ta höger?

Eller vänster?



Du vet vilket håll du ska gå åt.

Jag kan inte visa dig vägen.

Men jag finns här.

Vill du låna min axel?

Mina ögon ser.

Mina öron lyssnar gärna.

Kram till er.

2009-02-06 @ 11:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback