Matlagningskurs

Efter många års förfrågan från alla håll och kanter, så nu ska det då äntligen ta plats ;)

:

Välmående

Hjälp mig, hur många sätt finns det att finna sitt välmående på? Ett tusen? Tretton tusen? Miljarder? Jag har ingen aning, dock vet jag att alla människor har inom sig en inbyggd vetskap om vad som behövs för att må bra just här och nu, det är en av våra instinkter som människa och inget vi egentligen kan bortse ifrån.


Jag jobbar som Holistisk Energiterapeut och i mitt arbete ingår att se till att energinivån i den enskilda individen är balanserad.


Som terapeut och instruktör i *Lindmetoden framhåller jag ofta att vi ska vara balanserade på 11 nivåer samt i 3 lager. Dessa ska vi nu tillsammans med ämnet mat, göra en djupdykning i!


Vi ska också titta på färgerna, vad de betyder för oss och hur vi på ett medvetet plan kan nyttja dem för att balansera vårt inre och yttre Jag.


Vegetarisk Matlagningskurs med holistisk touch.


Matlagningskurs med endast vegetariska komponenter, vi lagar flera olika måltider som blandas och avslutningsvis avsmakas på vår gemensamma Buffé.


Maten är ej lactosfri eller glutenfri, vänligen påpeka i er anmälan om ni har särskilda matbehov!


Enkelt, smakfullt och smakrikt.


Vi börjar med att smaka av olika råvaror för att få förståelse för god smak och kvalitet samt väljer ut vem som ska laga vilken maträtt.

Alla vägleds, dels med enkla recept som finns till hands, dels med kursledaren som hela tiden cirkulerar med en hjälpande hand.


Tid: 14.00 - ca: 17.00


Pris: 295:-/pers Inkl. lokal, mat, undervisning och enkel dryck.


Maträtter som kan förekomma:


Smörgåstårta, Lasagne, Filéer, Risotto, Soppa, Paj, Kålpudding, Kåldolmar, Hamburgare, Pasta, Pizza, Chili- Con- Quorn, Pytt i panna, Potatisgratäng, Sallader, mm.


Boka din matlagningskurs i god tid!

Vill du arrangera kurs, tänk på att ett hemkunskapskök är det allra bästa, med minst 4 matlagningsplatser.

Minsta deltagarantal är 8 st.


Unna dig en spännande kurs som förgyller din egen och andras vardag!


Planerade kurser, Tomelilla, Juni, kontakta Marie Louise Jansson: 0708464758


eller maila Carola direkt:
[email protected]


Vill du arrangera?


Hör av dig!


Carola


Kommentarer
Postat av: M-L

Toppen!

Sätter i gång på måndag och jagar kök. Kanonbra skrivet och formulerat.

2009-02-13 @ 16:58:18
Postat av: Anonym

Ja laga mat kan jag inte men behöver ni vid något tillfälle en provsmakare så vet du var jag finns =)

2009-02-13 @ 18:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback