Dröm

Hon kom till mig i drömmen igår, travade in och la sitt fantastiskt vackra huvud i min famn. Så stod vi så. Bara helt stilla.

I går på dagen hittade jag mappen med alla bilder där jag red henne, träffade henne första gången, Julia pysslade med henne, mfl.

I morse hade jag ett meddelande att vänta.

"Hon är till salu"

Snabbt, utan att andas, letade jag upp annonsen, den har legat ute länge, tänk om hon är såld?

Jag dör då.

Mitt hjärta fattas henne, mitt liv har ett tomrum, min själ är livlös. Jag behöver känna din päls se in i dina ögon efter klokskap, bäras av dig se mina barn och andras barn bäras av dig, vi vill att du flyttar med oss och hjälper barn och vuxna att bli ödmjuka ryttare, vi saknar ihjäl oss, alla saknar dig, INGEN kan ersätta en häst som du.

Nu står bara mitt hopp till Universum, dels att du inte är såld, dels att det ramlar ner precis så mkt pengar, just här och nu som din ägare vill ha för dig.

Jag fortsätter hålla andan...och mina tummar. Och min gråt.




Lilla gumman.

Lilla skruttiga rådjursögat.





Kommentarer
Postat av: Mie

Håller tummarna och önskar av hela mitt hjärta..

2009-01-15 @ 07:46:48
Postat av: Jenny

Jag gör som Mie..

2009-01-15 @ 09:35:38
Postat av: Maria

Vilken känsla! Håller tummarna! Ser fram emot bilder på denna underbara varelse!

Postat av: Ylva

Håller tummarna här också. Är det meningen så blir det så.

2009-01-15 @ 12:25:29
Postat av: Therese

håller tummarna, det låter som att det är dags för er att träffas igen!

2009-01-15 @ 14:47:23
URL: http://bloggat.bloggagratis.se/
Postat av: Emelie

håller tummarna.

Kramar

2009-01-15 @ 17:36:34
URL: http://petracharlotte.blogg.se/
Postat av: Bebe

vilken känskla du har när du skriver. håller tummarna

2009-01-18 @ 10:38:49
URL: http://rebeckanyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback