Finnas

Att finnas. att vara.

I värme, i en ton av jasmin, lite koriander, lite apelsin.

Flickorna sövda av lång färd mot natt.

Ridåer av färgade moln, skira sjok av guld, en tanke, en hand, en hamn.

I en natt av vördnad, åt livet som liv, vad det ger och vad det tar,

Att skapa nu, att forma färga frisera, att ställa sak för sak, att beröra..sak för sak..åter se, åter vara i.

Månen hjälper mig, i ljuset kunde jag gräva, släppa, täcka över och rak...ställa mig, låta det skölja över mig.

Det är guld, det är purpur, det är lila det är rosa det är rött och det är...varmt.

och i det.

Är bara jag.

Så enkel och så...jag.

Då har en gång varit, sen kommer då, Nu är jag här, och i detta nu finns inget mer att söka, inget mer att tro, inget mer att vilja...

Nu är nu och det är bara så

I sin renaste form av enkelhet och sannhet

Väljer jag


Bort.








Kommentarer
Postat av: Anonym

snygg blogg! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback