Raketer

Nyårsafton


Nyårsafton på Cypern - Och inte en raket i sikte. Är det inte märkligt, när jag är hemma så kräker jag över alla jäkla raketer och förbannar varenda en som råkar smälla av en fisbomb, här, igår, var jag pinsamt besviken över avsaknaden av knallar puffar och tjut.


Jag har ingen aning om varför, men inte en raket fick vi se.


Dock fick vi uppleva halv samt helfulla hobbygreker utföra grekisk dans efter en del (I vissa fallen hel del) gratis bubbel. Vi fick nyårskaka som var bakad dagen innan och vi fick ballonger med oss hem. Tur att vi har Edith att skylla på för det mesta *smile*


Kvällens mat intogs på en taverna, den enda i sitt slag med cypriotisk känsla - samt - en gigantisk öppen spis i mitten av restaurangen, mysigt, fint, genuint och kunde, ha varit varmt, om, om om de jävla idioterna eldat i sin spis! Vi höll på att frysa ihjäl, som tur var kunde vi värma oss med goda drycker av olika slag.


Maten såg mycket bra ut, och svärdfisken som jag hade beställt var fast o fin men, och såklart måste det finnas ett "men" det serverades med ris, även till Simons köttbit, som smakade Ris á la Malta!


Det var ungefär då som vi förstod, "This is what you get"


Så. Då gick vi tillbaka till hotellet för att se raketerna som aldrig dök upp men avslutningen blev fantastisk och vem behöver raketer när man har varandra ♥


Gott nytt år allihop!


Vad har ni gett för nyårslöften?




Kommentarer
Postat av: Jenny

Sluta röka :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback