Välja, Vilja, Skall

Att göra val


För att spinna vidare på att "försöka" och att "göra", skillnaden däremellan samt olikheterna som dessa två vitt skilda tankebanor skapar så vill jag belysa ordet samt handlingen "Val"


Att välja.


Det är en Universell skillnad mellan att vilja välja och att faktiskt, välja.


Jag vill välja en ljus väg i livet med både det ena och det andra som kantar min väg,


Eller

  

Jag väljer en ljus väg i livet som är kantat med det och det och det.Specifikt.

  

DAGS att lägga om och strukturera lite tankeverksamhet. Dags att sätta ner foten för sig själv och börja göra val man medvetet vill, dags att ta tag i det där livet och beskriva sin egens sannings väg.


Dags att införa NOLLTOLERANS och dags att städa bort allt brus som ändå bara stör.


Vad ska ni börja med?


Kommentarer
Postat av: Therese

Vill börja med att byta jobb, men det är det ju tyvärr inte läge för nu när det är så många som sägs upp häromkring.

Får rikta in mig på annan del istället för jobbet.

Postat av: Jenny

Jag är faktiskt inne på samma linje som dig (otippat va? haha).



Städar bort både människor och materiella ting. Det är liksom dags för det. Framförallt med tanke på hur detta året ska bli!

2009-01-04 @ 20:44:45
URL: http://ettmaskrosbarn.bloggagratis.se
Postat av: Maria

Mycket sanna ord! Jobbar själv med komma dit, ta kontrollen över livet, och inte tvärt om!



Kul att läsa dina tankar!

Om du har lust gå in och kika på

www.beutyangels.zoomin.se

eller min nya blogg www.manstrale.blogg.se



Ha en underbar dag!

2009-01-04 @ 21:10:07
URL: http://www.beutyangels.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback