Igår och Idag

Jag skrev ett långt inlägg i natt, som när jag skulle publicera det bara försvann ut i det blå. Nu skriver jag detta för i word för att detta inte ska ske, det vete tusan om inte datorn kommer att brinna upp då. Gårdagens tur var… Intressant. Klockan 4 gick jag upp. Hade lugn. Lite stress precis innan jag skulle åka, inga konstigheter. Stoppade ner biljetterna, som alltid i vänster innerficka i jackan. Jag har mina rutiner efter alla års resande. Simon åkte med ner i taxi, god tid för att säga hejdå, Simon handlade god frukosttbulle till mig, och dags att gå på tåget. INGA biljetter. Puts borta. Ringde Moa som bekräftar att de låg på skrivbordet. Simon ordnar så att de skickas i en taxi ner på centralen, missar mitt första tåg med 3 minuter, ingen fara, Simon springer o tar ut 900:- och fixar en taxi som ska ta mig till Köpenhamn, allt är fortfarande lugnt, vi har en hel timme på oss att nå dit. Om Taxichaffisen hade hittat. En timme senare, när tåget till Hamburg redan gått, sitter jag fortfarande i Taxin, nu gråtandes med Edith hängandes, skrikandes av hunger på armen. Han hittade inte dit! Han svor, han skrek, han körde mot rött, han körde på cykelbanor, han frågade 3 andra taxichaffisar om vägen, han använde sitt navigationssystem, han gjorde allt, utom att hitta dit! När vi väl nådde fram och jag lugnt informerade honom om att jag faktiskt missat mitt tåg, så skulle han ändå ha betalt, ganska chockad av det hela gav jag honom pengarna, men fick tyvärr inget kvitto. I biljettkassan försökte jag gråtandes få fram vad som hänt och mina biljetter bytades ut, till ett senare tåg. 4½ timme senare!! Så, jag satt med Edith i ett kallt Köpenhamn och väntade. O väntade. O väntade. Tåget kom, allt väl, Edith mätt o torr o varm, inga problem, allt flöt, båten var ok, tåget framme i Hamburg prick i tid, Men Nästa tåg var försenat i 30 minuter. Så, jag fick stå i iskalla regniga Hamburg i en timme och vänta. O vänta. Trixies mamma kom och hämtade oss i Osnabruck, allt väl, alla till föredraget hade redan väntat i två timmar o de skulle vänta lite till. Då slutar Ute`s navigationssystem att fungera. Vi fick köra flera extrarundor för att hitta till platsen för föredraget. Väl framme blev alla glada och trixie kom ut för att möta oss. Då, i en splirans ny MB ..hade dörren hängt sig och var totalt omöjlig att öppna! Edith fick firas ut genom rutan och jag själv fick krångla mig fram genom förardörren. 3 timmar senare och ännu ett föredrag om Equibalance på meritlistan var jag färdig. Och jag kan säga, jag menar färdig. Väl hemma i Utes fantastiska hus, sittandes i soffan, ville jag plita ihop en kort version om dagen till min blogg, men poff, det försvann. Då la jag mig ner. Klockan var 12. Godnattsamtalet med Simon värmde och jag ville bara sova. Klockan 5..ville inte Edith sova längre. Så. Välling, ren blöja och mys.. Idag är en ny dag. Och jag hoppas, att allt det som händer ”alla andra” under en livstid, som hände mig på en o samma dag, verkligen tar mig framåt positivt för det är precis som om någon puttar, puttar o puttar mig framåt och jag bara står där som ett fån o fattar ingenting. Men men, nu är jag här och idag ska jag bita Hille i örat o klia honom i näsan. Mys  Ha en skön Fredag alla! (Det går tydligen inte att separera texten nu, sorry)

Kommentarer
Postat av: Lina

Men gud vilken mardröm! Jag hade nog gjort mer än bara gråtit i din sits.





Det finns en ny, jättefin bild på din gamla hundrackare i min blogg om du vill ta dig en titt. :-)

Postat av: Anonym

ja ibland kan man få verkligen hålla sig för skratt... herregud vilken dag...

2009-03-13 @ 18:14:45
Postat av: Filippa

nu tycker jag att du e lite gnällig ;) tihi

2009-03-13 @ 21:23:57
Postat av: Mie

Fy för den lede...

Önskar att du får en smidig hemresa!!!

2009-03-13 @ 22:52:54
URL: http://miehellberg.blogg.se/
Postat av: Therese

Huu, låter som en sån där mardröm som man vaknar med ett ryck ifrån...

2009-03-14 @ 15:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback