Sönder

Något har gått sönder.

Vi lever, verkar, bor, söndrar, fördriver, nyttjar och formligen regerar på vår Moder Jord.

Energimässigt är det inte många som bryr sig.

i detta och just i detta nu händer något som i alla fall för mig känns mkt obehagligt, för det är något jag ej kan styra över, en störning.

Något har gått sönder.

Ungefär som vid en jordbävning, när två ytor möts och den ena går upp och den andra ned, detta sker nu energimässigt, och vi kan inte stoppa det, det måste få ha sin gång.

Personliga katastrofer, plötsliga bakslag och nergång är att vänta, i detta nu under några dagar, en vecka, en liten tid som kommer att kännas som en evighet.

Det gula är starkt och som jag sagt innan, det är inte bara positivt, det gröna får komma in för tidigt, vi behöver trygghet i det som händer, så det gröna flyter mjukt in och kramar om oss, men det som sker, sker ändå, och det sker nu.

Energistörningen beror på luftrummet, något har hänt i luftrummet. Det kan vara allt ifrån tillräckligt många tänkta negativa tankar till kärnvapensprängningar.

Det spelar egentligen ingen roll.

Vår läxa i detta är att VAKNA och börja tänka positivt, även i den svartaste motgång, lära oss att se det positiva i allt.

Jag tar själv ett djupt andetag, tänker på liv och sänder den varmaste tanke till en fin människa, som betytt mycket för mig.
Natten har varit orolig, jobbig, drömrik.

Nu är det dax för jobb.


Ha en skön Lördag alla, och låt oss i alla fall försöka, se livet positivt.






Kommentarer
Postat av: Jenny

Blir orolig... stor kram

Postat av: Emelie

Ja absolut. Att se det positiva i livet, gör det mycket lättare och man mår ju bättre. Trots energier som far runt.

2009-03-14 @ 10:36:24
URL: http://petracharlotte.blogg.se/
Postat av: Lina

Det finns inget ont som inte har något gott med sig. Ett klychigt ordspråk som har så mycket sanning. Alla katastrofer är inte av ondo.



Jag fick ett mycket tråkigt besked som knäckte mig totalt igår kväll.



Efter att ha sovit på saken, så ser jag att jag inte vill lösa den situationen som den är idag. Katastrofen, för det är det för mig, visade vilka människor det är jag har att göra med. Och det är jävligt bra att det händer nu! Gud vet vad det kunnat leda till i framtiden.



Men det är tungt, när man tror att man har rott i land allt det nödvändigaste, så tar någon jävel och skickar det viktigaste i sjön igen.

2009-03-14 @ 10:53:07
URL: http://www.sequence.se
Postat av: Therese

Vet du om det var någon "speciell" dag/kraft i början av veckan, jag har för mig att det var i måndags?

Tänkte hört mig för förut i veckan men kom på det nu när jag läste det här blogginlägget..

2009-03-14 @ 15:21:07
Postat av: M-L

Jag har sett ditt Oseröd i dag i strålande vårsol.

Om inte den platsen kommer att hela så finns det nog ingen.Jag anses i bland som naiv när jag säger att det löser sig. Men det har det gjort i snart 50 år. På olika vis och jag har altid gått stärkt ur motgångarna. Bjud in det mörka, så blir det mörkt. Bjud in det ljusa, så blir det ljust. Tro mig, jag vet. Ur allt mörkt kommer det alltid något ljust. Tänk på ett snömoln eller ett åskväder? Den obotlige optimisten.

2009-03-14 @ 19:31:14
Postat av: Anonym

Vet du vad. Du har rätt. Först när jag läste detta tänkte jag att ja kanske... jag har varit lite trött och känt som om saker och ting stått lite still som inget händer, men det har inte varit så farligt. haha man ska aldrig säga så. för det kändes som världens rutschkana precis. Men men man får som sagt se till att plocka upp det positiva.

2009-03-14 @ 19:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback