Väder

Är man glad en dag så regnar det.

Bokstavligt talat.

Det regnar idag.

Och jag är ganska glad.

Om det inte vore för

Att vi måste packa ihop barnen, åka buss 2½ timme enkel väg, försöka sysselsätta barnen i 2-3 timmar i en tom lägenhet medan vi städar för att ta bussen tillbaka 2½ timme med varsen rygg som inte fungerar.

Blä.

Planen idag var en helt annan, att få plocka upp, vila, plocka undan, vila, gå en promenad, vila, andas utan stress, vila.

Det får vi göra när vi blir gamla.

Min SI har sagt upp sig, högra sidan har låst sig så kapitalt att jag vaggar fram som om jag vore gravid. Nej, alltså, det är jag INTE. men ONT, det har jag. Höger SI står för spännande grejer, dels kraft, dels svaghet. Dels hopplöshet, dels ambition, dels flexibilitet, eller ja, avsaknaden av för tillfället.

Nåja.

Jag får gå o dra dagens kort så får vi se vad som händer idag.


Vad händer hos er idag?





Trevlig Söndag alla!




Kommentarer
Postat av: Mie

Höger SI sa du?

Hrmmm...



Dagen idag är en konstig dag.Kände det redan när jag vaknade.

Min rygg har gett upp.

Kände detta redan igår.

Jag ska till hästen idag.

Ska bege mig ut på en skritt-tur !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback